Memaparkan catatan dengan label fotografi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label fotografi. Papar semua catatan
Selasa, 2 Julai 2013
Sabtu, 6 April 2013
Rabu, 13 Februari 2013
Jumaat, 4 Januari 2013
Khamis, 3 Januari 2013
Sabtu, 29 September 2012
Ahad, 16 September 2012
Teruja sangat dengan dua pasangan ni !!
( Prince William & Kate Middleton )
The Duke and Duchess of Cambridge, Prince William and Kate Middleton, arrived at KL International Airport on Friday, 14th September to begin their three-day official visit.
- Malaysia is their second destination after Singapore, enroute a nine-day tour of the Far East, as representatives of William's grandmother Queen Elizabeth II, in conjunction with the Diamond Jubilee celebration to mark her 60th year as the reigning majesty -continue reading here-
( Ally Iskandar & Farah Lee )
untuk yang ni, speechless.. sebab melting abes dah. Sepadan sangat mereka ni tau.
Semoga berbahagia and jodoh berpanjangan buat Ally & Farah. Amin!
Khamis, 30 Ogos 2012
Rabu, 29 Ogos 2012
Jumaat, 20 Julai 2012
Isnin, 16 Julai 2012
Kawanku isteri orang
"Belle, raya nanti datang la rumah aku.." Ika me'mensi' aku di Twitter.
"Kenapa Ika, ada berita best ke ni? waaa.." balas ku kembali.
"InsyaAllah.. datang lah kalau nak tahu..hehe." wah main surprise2 plak minah ni.
"InsyaAllah. Papepun aku ucap tahniah dulu ye. I'm happy for you!!"
aku main teka je yang ika akan bertunang. Ye lah, sebab apa lagi kalau dah jemput datang rumah kan.. Tak kan jemput gi rumah terbuka plak. awal betul ni. lagi pula umur2 macam ni..
eh aku muda lagi okay..
**********
Seminggu kemudian, aku terbaca jemputan Ika ke Majlis Persandingan beliau dalam 'post' nya di laman sosial paling famous abad ini; apa lagi kalau bukan Facebook. Hampir gugur jantung cute beta sebaik sahaja membaca berita itu. Jemputan yang berupa Status di Group Alumni di FB itu ku tatap berulang-ulang kali... hampir tak berkedip mata ini kau tau tak Ika!
Aku terus memberi komen selaju yang boleh, yang berbunyi;
**********
Hari Ahad yang ditunggu pun tiba. Jom usha gambar-gambar yang sempat ditangkap. Yang ada cuma kamera Handphone je, DSLR tiada.. sedey ='(
Memang sama cantik, sama padan !!
Ini antara rakan-rakan seINTEM yang hadir. Kami ni, ada yang datang dari JB, Muar, Batu Pahat dan Labis. Nasib baik ada syahid yang comel jadi Pilot kitorang. Seronok berjumpa kalian semua, masing-masing dah ada kehidupan sendiri kan? Dah mampu beli kereta sendiri, Alhamdulillah.
dari kiri : Hanah, Akmal, Syahid, Yazid, Fyza, Fadhilah, Haziyah & Khadijah
p/s : Semua single lagi okayy kecuali pengantin.. eh??
(pengapit lelaki tak sure single lg ke tak, lupa nak tanye..agaga)
Selamat Pengantin Baru Ika
Semoga berjodoh hingga ke Syurga
InsyaAllah~
*************
Jam menunjukkan hampir ke pukul 3.30ptg. Aku pula dah beli tiket balik Ipoh dari Segamat jam 4.00ptg. Menurut Syahid, perjalanan dari Labis ke Bandar Segamat memakan masa setengah jam. so apa lagi, dengan skill memandu yang ada kereta dipecut menuju ke stesen bas. Sampai je sana, bas sudah pun bergerak. Kitorang pun apa lagi, pergi kejar itu bas.
Alhamdulillah, Pak Cik Driver tu kasi aku naik. Fuh selamat! Tapi yang tak bestnya, aku tiba di Ipoh jam 1 pagi. Cuba kira berapa jam? Yup, 9Jam okay. Sebabnya, tersangkut lama di Pudu dan mungkin faktor Bas Konsortium dari KL-Ipoh yang agak 'laju' dan amat menepati waktu. Pasni taubat dah, tak mahu naik Bas tu lagi. Transnasional juga yang sentiasa memberikan perkhidmatan terbaik. Punctual, Fast & Furious.
***************
Ika sudah. Pasni turn siapa pula geng ?
****************
Belle' : Ika ni pun Blogger juga. Kenal Siti Nur Aminah ? (^__^)Y
Ahad, 13 Mei 2012
Cuti-cuti Malaysia : Pulau Pinang
Apa khabar korang? Semoga korang semua sihat selalu. Apa aktiviti hujung minggu korang? Best tak? mesti best kan..
Alhamdulillah, hari minggu aku pada kali ini terisi dengan sesuatu !
Aku dan beberapa orang rakan sekuliah, Radin Cain Ainaa Asma & Farahin telah bercuti ke..
Pulau Mutiara, Pulau Pinang!
Perjalanan bermula pada hari Sabtu, seawal jam 8 pagi dan mengambil masa kira-kira 2jam setengah sahaja dari Ipoh. Sesampai di sana kami terus pekena Roti Canai Daging (RM3.80) & Roti Bakar (2.50) bertempat di
Overall, smart! Kartun2 yang ada memey semart ah. Dan Muzium tu best sebab kita boleh imbau kembali memori zaman kanak-kanak dulu. Semua jenis kartun ada kot. Yang tak best; bayaran dia macam tak setimpal dengan keadaan muzium tu. Dah la berhabuk dan kebanyakan alat pameran tidak dijaga dengan baik. Mungkin pihak muzium boleh ambil inisiatif untuk menambah baik tempat tu, baru lah pengunjung akan rasa berbaloi-baloi untuk masuk ke sana.
Then kami singgah solat sekejap di masjid terapung sebelum bermandi-manda di Pantai Miami, Batu Ferringhi...wee
![]() |
| singgah Tesco jap beli baju nak mandi.. hoho |
![]() |
| Masjid Terapung |
![]() |
| Miami beach, Penang |
Pasembur die best! (padahal baru pertama kali makan tu)
![]() |
| sempat singgah jap beli cenderamata sebelum naik ferry |
![]() |
| Bawa JNG naik Feri. seronok! |
Then, kami bermalam di rumah Makcik Ainaa & esoknya, on the way balik Ipoh, kami sempat singgah Taiping pi pekena Mee Udang.
Mee Udang Kecik = RM6.00
Tempat : Mak Teh Mee Banjir Udang, Kuala Sepetang
Terima kasih kawan di atas memori yang sangat indah ini.
Penat tapi puas dan seronok!
Selamat kembali ke sekolah semula esok =P
Tu je lah mau cerita.
Adiosza.. salam
(^__^)Y
p/s : Untuk Puan Hawa Sahalan, Selamat Hari Ibu & Hari Jururawat. Untuk Encik Azali Han, Selamat Hari Guru! Nabila sayang mak dengan abah sangat-sangat tau =)
Langgan:
Catatan (Atom)
HLP (Hadiah Latihan Persekutuan)
Result tawaran HLP dah keluar semalam. Dan adik aku, Rusyaidi berjaya! Alhamdulillah. Semoga berjaya menjadi seorang Pakar Pembedahan yang d...
-
Selepas seminggu lebih aku duk baca pasal isu pemakaian Shawls yang berlebih-lebihan yang heboh dalam dunia blog skang ni, aku terpanggil n...
-
Assalammualaikum Sepanjang hampir 2 tahun aku berblog, walaupun kejap AKTIF kejap TAK (akibat kekangan masa dan komitmen lain ditambah menu...

























































