Ahad, 3 Julai 2011

Definisi Bahagia?

Salam satu Malaysia!

Yes. Aku dengan bangganya mengatakan bahawa aku TIDAK menyokong Bersih. Aku cuma sukakan kebersihan tapi bukan perhimpunan Bersih. Sekian.

Tapi hari ni aku bukan lah ingin bercerita pasal politik. Aku cuma ingin bercerita tentang bahagia. Hmm. Korang bahagia tak sekarang? saat ini? sebelum ini? dan korang ingin bahagia tak untuk masa yang akan datang?

Walau apa pun jawapan korang, aku pasti semua orang ingin hidup bahagia. Tapi korang tahu tak apa maksud bahagia? Yup. Dah pasti lain orang, lain definisi bahagia itu bukan?

Ada orang, bahagia kalau dapat bermain DOTA.
Ada orang, cukup lah dengan hanya menghadap buku sehari sekali, hidup dia dah cukup bahagia.
Ada pula yang, dapat update blog sehari sekali pun dah boleh tidur nyenyak.
Ada juga yang bahagia jika dapat baca Al-Quran sehari sekali.

*you will be


Well said, lain orang, lain definisi bahagia itu. Camne dengan definisi korang pula? As for me lah, aku bahagia bila aku dapat pass exam Final Phase 3A pada bulan 10 tahun ni...hehe. [hah ye lah sangat kan Belle :P]

Ok lah.. aku tipu. Itu mungkin salah satu kebahagiaan aku. Tapi ada lagi benda lain yang sangat membahagiakan aku. Cuma ianya rahsia. mane boleh kongsi kat sini kan. Bahagia kita, biar lah kita simpan sorang-sorang, tak ada maknenyer ku nak kongsi ngan orang lain..huhu. wekk =P

Hah actually, ini lah klimaks kepada entri aku! "bahagia kita, biarlah kita simpan sorang-sorang". Cuba dalami maksud yang cuba aku sampaikan dari ayat tu. Ada maksud tersirat tau, jangan main-main..haha. Tak paham ke? takpe2, i will tell you now k..

Aku kan ada tanya tadi. Apa definisi korang pasal bahagia? Dan jangan tipu lah kalau korang tak cakap camni "aku bahagia dengan kekasih aku sekarang". Betul kan?? haa tak baik tipu-tipu, bulan pose nak dekat nih..hehe. Dan aku perasan, mostly people suka menzahirkan kebahagiaan diorang itu kepada public. Termasuk lah dengan mempublishkan gambar di blog dan Facebook.

I'm not talking that it's wrong. Don't get me wrong peeps. Cuba fikir, apa kita dapat dengan menunjukkan kebahagiaan yang kita rasa kepada orang ramai? Nak bagitahu yang kita adalah insan paling bertuah kat dunia ni? Ish jangan lah riak sangat kawan. Cuba pula fikir, jika ada mata-mata yang jeles memandang, lalu mendoakan benda tak elok pada kita, don't call me to get a help ya =)

Cuba kalau kita perbanyakkan letak gambar family, kengkawan ke.. ada juga faedahnya. Jarang la kot ada orang nak jeles bila tengok kita bahagia dengan family kita lalu mendoakan yang bukan-bukan kan? is it not?

So, please cek balik apa yang aku ucapkan tadi, "bahagia kita, biarlah kita simpan sorang-sorang". Ada gambar awek yang cun, simpan je sorang-sorang. Jaga elok2 gambar tu dan orang nya, jangan kasi orang tengok. Nanti orang tengok, then terpikat pulak, kan dah susah..hehe. Aku bukan cakap tak boleh, tapi kalau boleh elak, bukan ke itu lebih baik??


[tiba-tiba aku rasa dah macam Fadhilah Come To Me la plak kan]


Akhir kata, selami jiwa, selami akal, selami lah lautan dalam. Ye?

Fikir-fikir kan kawan. salam.

# agak sedih bila seorang teman tak membalas buzz ku di YM.
 Marah ke dia pada ku? biarlah..chill Belle'!

Cinta kau dan aku


Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Hanya sempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Hadir di angkasana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir


Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

# lirik pilihan bulan ini
# Sila jangan tengok video klip lagu ni. 

# Sebab takut korang (perempuan) makan hati lepas tengok..hehe
# Nak tengok jugak? klik la kat SINI
# Malaysia menang eh tadi? walaupun agregat 4-4 dengan Taiwan?  
# Korang baca lah sendiri kat SINI
# Now watching Stanza Cinta..hee

Sabtu, 2 Julai 2011

Luv Ka The End - new hindi Film 2011

Ali Zafar

Luv Ka The End

Synopsis
Rhea is the quintessential girl next door, in love with Luv Nanda, the richest, most popular boy in college. On the eve of her 18th birthday, they plan to take their relationship to the 'next level'. When accidentally she finds out Luv is not as nice as she thought he was.

Rhea decides to not get mad, but to get even and bring Luv Nanda down! All in the span of one night with the help of her friends. 

Buckle up for one crazy night as the girls discover the meaning of love, life, friendship and more...




Rhea (Shraddha Kapoor) has just done her JC (Junior College) and she already fancies herself taking pheras with her charming, rich boyfriend Luv Nanda (Taaha Shah), who in turn fancies winning this contest called BBC (Billionaire Boys Club), which is a rage amongst billionaire boys.It is seen that the boys upload videos/mms of themselves and the more you do so you get points. Luv Nanda was going to be the highest scorer this year. This was shown to Rhea by the brother of a friend of Rhea.
He can win this contest only by getting Rhea into bed with him on her 18th birthday eve. She goes along naively until she realizes that it’s not love but points that Luv wants to score. Now out to get him by the balls, she has a plan up her sleeve with her gal pals. Rhea makes a pact with Minty(her sister) and then goes to take everything from Luv Nanda by which he attracts girls and now wants to have Natasha in place of Rhea. She breaks his Car,screws his date with Natasha, makes him drunk and then comes the famous Mutton Song.
Then in the Party of Golu where Freddie Kapoor(Ali Zafar) came to play, she took Luv to a room which was being shooted. She beat Luv,kicked his balls and finally won everyone's support. Finally the movie ends with Freddie Kapoor wanting a date with Rhea


Filem yang sesuai untuk tontonan gadis remaja .. hehe. Terutamanya untuk mereka yang tengah patah hati dan nak balas dendam. Eh tapi jangan tiru aksi dalam cite ni, melampau sangat tu...hehe. Overall, bagi aku best la cite ni. ada scene kelakar, sedih dan lagu-lagu pun ok la untuk dilayan. Terisi la panggung Sabtu aku hari ni kalau nak dibandingkan cite kat TV3 tu kan..muahaha..

[Click untuk tengok online]


Aku bagi 3 daripada 5 bintang!


Actually, terminat lah pulak kat Ali Zafar tu (gambar dia aku letak di awal post lagi). Google punya Google, ingatkan Hero Hindustan yang baru, rupanya dia orang Pakistan daa. Umur dia dah 31 dah pun, dah kahwin dan ada anak..alaaa.. hee. Dia ni memang asal seorang penyanyi, cuma baru-baru ni je dia start berlakon. Dalam cite Luv Ka The End ni pun, dia ade berlakon tapi jadi pelakon undangan la..hehe.

Because hotels are too mainstream


source : 9GAG

RCMP India Tesco Myvi Bihun Sup

Biar gambar ini sahaja yang berbicara
[klik pada gambar untuk proses tumBESARan

 Pada hari ini, pelajar baru RCMP akan mula mendaftar di Kolej UniKL RCMP. Hari ni untuk pelajar diploma, esok pula untuk pelajar MBBS.

 Abaikan 2 orang model di atas. Cuba baca banner kat atas diorang tu. Ada tulis, 'dengan kerjasama VINAYAKA MISSIONS University India'. Yes! Bermula tahun ini, separuh daripada pelajar yang mendaftar akan belajar clinical di India [dengar cite macam 150orang untuk intake tahun ni]. Intake pada tahun ni agak ramai berbanding tahun-tahun yang sebelumnya [iaitu 100orang sahaja]. Entah cukup entah tidak kolej aku tu. Dah la 'besar' kemain..haish..

 Malam semalam, tiba-tiba dapat panggilan daripada Ira. ''Belle, jom pergi Tesco." Haa orait jugak, boleh beli belah barang dapur dan lain-lain. Duit pun tengah masyuk sekarang nih..hehe. See, barang yang kitorg beli mengalahkan shopping dengan satu family. Entah apa yang kami beli pun aku tak faham..haha

 Posing jap dengan MyVi baru sebelum pulang. Cantekk!! kereta itu ye Ira..hee

 Kagum dengan design dalam kereta. This is Best Bro!

Alhamdulillah. Berkat kerajinan kuar membeli belah semalam, maka terhasil lah semangkuk mee hoon Sup Ayam. Kenapa tak berkuah? entah, mane aku tahu derr..haha. Yang pasti, itu memang Mee Hoon Sup..kahkah. Sengaja meletakkan gambar family kat situ. Sungguh, aku rindu giler nak balik kampung sekarang ni. Arghhh nak balik!!!! And yang oren tu, air twister, first time beli versi 1.5L. Again, duit tengah masyuk la katakan..hehe

Bye. Thanks for reading ya!

Jumaat, 1 Julai 2011

scene romantik Korea


Hello, Bong Dal hee


Saya ialah Lee Geon-wook

Ya, apa khabar?


Saya berada di Kangrung sekarang.

Dah sangat lewat, kenapa kamu datang ke Kangrung? Kamu di mana sekarang?


Hospital Dongin.

# Heroin terlalu excited lalu berlari-lari anak keluar dari hospital menuju ke Hero. Sambil itu, sepasang mata sedang memerhati...

Kenapa kamu datang ke sini?


saya ingin jumpa kamu. Kita.. Baik tak kalau kita bergaul?

Bukankah kamu enggan bercinta dengan doktor? Kamu kata itu prinsip kamu. Tapi saya akan mempertimbangkannya lagi.


Kamu cuba fikir dulu. Kena fikir dengan teliti. Boleh tak kita cari tempat untuk bersembang? Tak kira apa pun, saya dah pandu 3jam dari Seoul ke sini.

Saya tak boleh pergi jauh sebab saya on call hari ni.

# di satu sudut dalam hospital

Kamu marah?

Kenapa saya nak marah?


Kamu sepatutnya marah. Kamu beritahu saya dengan berani, tapi saya pula menolak permintaan kamu. Hubungan saya dengan Dr Jo sangat baik selama ini. Kali pertama kami jumpa semasa belajar ilmu kepakaran tahun pertama. Cinta pandang pertama juga lah. Saya tak dapat lupakan dia, saya cuba memikat dia dan akhirnya saya berjaya. Lepas dua bulan dia mengandung anak saya dan kami pun berkahwin. Dr Jo merupakan kawan saya, perempuan saya dan isteri saya. Saya sangat cintai dia. Sehingga tahun lepas dalam 7 tahun kami bersama, saya dapat tahu kebenaran. Saya benci dia sampai nak gila. Sebab tu saya macam ni. Dalam keadaan macam ni, mana lah boleh saya bercinta dengan orang lain. Tapi tak tahu kenapa saya selalu rindui kamu, terfikir akan kamu. Dapatkah kamu terima keadaan saya yang macam ni, Dr Bong Dal Hee??

# Heroin tu bermonolog selepas hero tu blah.."Kenapa begitu jujur dengan saya? saya tak tanya pun..."

Cuba korang try teka, apa jadi seterusnya?

Menyampah dengan Anon

Anon bermaksud Anonymous. Atau lebih tepat, peng'komen' tanpa nama.

Anda suka tak dengan Anon yang datang komen blog anda?

Atau anda sebenarnya benci bila ada Anon yang sesuka hati meninggalkan komen, walaupun komen tu tepat dan ada betulnya tapi anda tak suka?

As for me, tak payah nak menyusahkan diri fikir pasal anon ni.

Kalau suka, bagus la. Maksudnya anda menerima segala kritikan si Anon dengan pintu hati yang begitu terbuka [kritikan sebab jarang kita jumpa anon yang bagi pujian] Try baca entri ini yang aku tujukan khas untuk seorang anon bukan tanpa nama.

Kalau benci, cuba fikir semula. Apa korang dapat dengan melenting tak tentu pasal. Hanya disebabkan seorang Anon yang anda pun tak tahu siapa gerangannya. Nak buat apa serabutkan kepala tu. Cukup lah dengan assignment, masalah awek dan kerja yang berlambak-lambak tu. Biarkan aje si Anon tu dengan hidup dia.

"semakin kita gagal mengawal emosi, semakin kita menjadi orang yang kalah.''

Senyum !
[malu ke mengaku yang 'aku seorang blogger']

Tapi tapi tapi...diakui yang bukan senang kita nak cool bila mana ada Anon datang ke blog kita sekaligus mengganggu ketenteraman kita. Aku sendiri akan tersentak bila dapat teguran mahu pun komen yang kurang positif [negative].

Yes, aku mengaku aku menyampah dengan anon yang tak suka aku aktif menulis blog

tapi aku lagi menyampah bila.. em bila... bila

aku rasakan yang aku sendiri tak suka dan tak puas hati dengan apa yang aku tulis dan repekkan di sini..uwaaa (T__T)

ok, aku dah melalut banyak nih. Terima kasih sudi baca sampai habis. Maaf jika entri aku tak best. Jumpa lagi. Good Night. Salam~

psst : By the way, this is an entry, as a review to this entry Blog dikritik diserang Anon. Bencilah!

HLP (Hadiah Latihan Persekutuan)

Result tawaran HLP dah keluar semalam. Dan adik aku, Rusyaidi berjaya! Alhamdulillah. Semoga berjaya menjadi seorang Pakar Pembedahan yang d...