Khamis, 7 Julai 2011

nak buat Wordless Thursday, boleh?

Memang speechless aku hari ni
terkejut beruk lepas dapat komen ni dari seorang Anon
aku harap blogger2 yang sedang membaca ini
jangan sentap ye dengan kata-kata Anon tu
kita senyum aje k?
(^__^)

[klik gambar untuk baca komen tersebut]


maaf anon, I terpaksa remove lah you punya komen ni. sebab terlampau lucah. opss. By the way, kami, blogger-blogger tak pernah pun rasa yang "semua orang yang ada blog bagus-bagus". Terima kasih =)

Rabu, 6 Julai 2011

Akhirnya, bihun sup ku berkuah jua

Hari ni aku masak
tak makan kat KFC sebab takut
nanti ada orang marah
betul ni tak tipu
ce try tengok sini
hehe

well sebelum ni aku ada buat post pasal
aku ada tunjuk bihun sup aku yang tak berkuah kat situ

hari ni, bihun tu dah jadi berkuah tau
itupun setelah kajian demi kajian dilakukan
dan akhirnya
terhasil lah

taraaaaaaa......


 see. berkuah bukan?? hee
okey lah. 
perut ku ataupun nama manja Belly 
dah pun berbunyi-bunyik minta di isi
jemput makan kawan-kawan

terima kasih sudi membaca~

Wordless Wednesday ! #5 [Casey Anthony?]


 (*&$^#$%^**(#$%^) ????

Review isu Video Biadap Pekerja KFC

Cerita pasal ni mungkin dah basi, tapi aku tetap nak review jugak

info : kepada siapa yang tak tahu lagi pasal isu Video Biadap tersebut, sila baca di entri INI 


Pada pendapat aku lah kan...

  1. Isu ni kecik je. Ianya jadi besar bila ada yang rajin betol upload video tu kat Youtube. Tambah best lagi, bila semua ramai blogger berebut-rebut nak buat entri pasal Video tu. Ada yang puji kutuk-kutuk la. 
  2. Yang biadap tu, hanya seorang pekerja lelaki yang entah siapa. Kalau kutuk si pekerja KFC tu, ok lagi, tapi ni siap cakap, "sumpah aku tak nak makan kat McD KFC lagi dah pasni.." ape kes???! Geli der.. Nak menipu agak-agak la kan *rolling eyeballs
  3. Kalau benda buruk, cepat betul nak sebar-sebarkan. Tau lah sekarang, mudah gile nak SHARE. Oh lupa, sharing is caring la katakan.
  4. Aku anggap kejadian yang menimpa KFC ni boleh jadi ada orang yang sengaja nak buat naya terhadap KFC ataupun memang betul pekerja KFC tu ter'kurang ajo'. 
  5. Kalau betul ada orang berniat nak buat naya, takziah buat KFC. 
  6. Tapi kalau betul pekerja KFC tu terbiadap, pecat aje lah pekerja tu. Senang, abes cerita. Jangan lah sampai nak boikot KFC. macam nonsence je. Ok fine. Memang salah KFC juga la, kebetulan diorang tersilap pilih pekerja. Well, semua orang buat silap.
  7. Kes ni sebenarnya sama je dengan kes Dr buat silap semasa merawat pesakit disebabkan lalai dan terlepas pandang. Dan akhirnya menyebabkan kematian pesakit. Bezanya cuma, pelanggan KFC yang makan Ayam cap Tapak Kaki tu mungkin hanya mengalami cirit birit dan demam seminggu. Mungkin lah.
  8. SO, dalam kes hospital tadi, takkan hanya seorang doktor buat silap, kita nak salahkan seluruh hospital. Kita bako aje hospital tu..macam tu ke? oh pelis lah =P
  9. SO pendapat korang camne? ah suka hati lah nak salah kan Hospital or KFC.
  10. Mungkin kita kena akur dengan pepatah, hanya disebakan nila setitik, maka rosaklah susu sebelanga =(
my favourite menu
Ok bye. Entri ni khas buat KFC Ipoh Garden yang begitu amatlah dekat dengan rumah ku. Tanpa nya, kelaparan lah perut ini.. [tacing la plak kan] haha




Selasa, 5 Julai 2011

Begging for attention?

busy
Sepatutnya aku berpuasa hari ni
tapi aku tunda sebab 
dah plan nak main bola tampar 
kat KBS petang ni
kelas habis lewat pulak tadi
terus terbatal niat nak main bola
puasa tak dapat
bola pun tak dapat
malam ni kena clerk pula
apa motif aku bagitahu semua ni?
takde motif kan..
cuma nak jerit something..
boleh ke?
ah busy nye minggu ni!!!!!!!
cepat lah tiba
wahai Hari Jumaat~

p/s : nak tahu something?? Dr garang dah tak garang la..hehe

Isnin, 4 Julai 2011

UniKL RCMP History

University Kuala Lumpur Royal College Medicine of Perak started out as Perak College of Medicine. It was wholly owned by Perak State Government through its subsidiary Perak State Secretary Incorporated (SSI). The move to set up the college was to enable Perak State Government to salvage the defunct Asean Sheffield Medical College (ASMC) that ceased operation in October 1998 due to the economic downturn. Thus, P.C.M Sdn Bhd was incorporated on 18th February 1999 to acquire ASMC assets and manage the college. 

Perak College of Medicine was set up as a private medical college. The college started its humble operations on 1st October 1999 with the returning of 28 former ASMC medical students from United Kingdom and 7 dedicated staff members. RCMP started running the Sheffield MBChB medical degree programme on a reverse twinning basis. The pioneering batch of 28 students from Sheffield MBChB medical degree programme graduated in July 2002. The franchise agreement ended in 2005. There was no further intake after 2000 due to the changes made by GMC (UK) as they no longer recognized the degrees offered out of the European Country. 

Despite being very young in the industry, Perak College of Medicine was appointed as one of the centers to conduct a five year project entitled “Building evidence based research and practice in South East Asia: Impact on Pregnancy and Childbirth Care and Outcomes” founded by Wellcome Trust, United Kingdom. 

On 15th March 2001, the then Chief Minister of Perak, Dato’ Seri Tajol Rosli bin Ghazali on his working visit to PCM proudly regarded the college as a medical education centre for the State of Perak. 

On 7th November 2001, PCM signed an agreement with University of Malaya to conduct Medical Degree (MBBS) through a collaborative Education Agreement. However, the collaboration was just on a temporary basis until the college could develop its own programme. The first batch of 11 students enrolled under MBBS programme graduated in 2006.

On 1st July 2001, UniKL RCMP embarked on its Diploma in Nursing programme that became the pioneer to the other allied health sciences programme in the college. The following year witnessed the first intake for Diploma in Pharmacy followed by Diploma in Radiography.

On 27th February 2004, The Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah conferred the college with the ‘Royal’ title and subsequently on 24th May 2007, His Royal Highness officiated the establishment of University Kuala Lumpur Royal College Medicine of Perak (RCMP).

On 3rd January 2006, Majlis Amanah Rakyat (MARA) through its subsidiary University Teknikal MARA Sdn Bhd (UNITEK MARA) acquired a majority stake in Royal College Medicine of Perak. The move enables the college to upgrade its status as the branch campus of University Kuala Lumpur (UniKL) in June the same year. Today it is jointly owned by Perak State Secretary Incorporated (SSI), MARA and UNITEK MARA through P.C.M Sdn Bhd. 

Since then the college has continued to grow and accumulated trust to assist in the implementation of education related to run a government initiatives. On 3rd August 2008, UniKL RCMP was appointed as the training centre to train 40 Thai’s youths by the Malaysian government through Malaysian Task Force 2010 and Thailand Task Force 960, to run a Nursing Aide programme. Then, Malaysian first lady Datin Seri Jeanne Abdullah was invited to officiate the programme. 

UniKL RCMP has come a long way going through stages of predicaments hence enable it to appear stronger and better. UniKL RCMP will continuously strive to be the centre of excellence in medical education.


Gegar Blog Julai 2011

[klik gambar untuk join segmen sebelum pukul dua hari ni ]
Soalan : 
Bila BA nak tukar header baru ni?
(^__^)

HLP (Hadiah Latihan Persekutuan)

Result tawaran HLP dah keluar semalam. Dan adik aku, Rusyaidi berjaya! Alhamdulillah. Semoga berjaya menjadi seorang Pakar Pembedahan yang d...