Wednesday, July 6, 2011

Review isu Video Biadap Pekerja KFC

Cerita pasal ni mungkin dah basi, tapi aku tetap nak review jugak

info : kepada siapa yang tak tahu lagi pasal isu Video Biadap tersebut, sila baca di entri INI 


Pada pendapat aku lah kan...

  1. Isu ni kecik je. Ianya jadi besar bila ada yang rajin betol upload video tu kat Youtube. Tambah best lagi, bila semua ramai blogger berebut-rebut nak buat entri pasal Video tu. Ada yang puji kutuk-kutuk la. 
  2. Yang biadap tu, hanya seorang pekerja lelaki yang entah siapa. Kalau kutuk si pekerja KFC tu, ok lagi, tapi ni siap cakap, "sumpah aku tak nak makan kat McD KFC lagi dah pasni.." ape kes???! Geli der.. Nak menipu agak-agak la kan *rolling eyeballs
  3. Kalau benda buruk, cepat betul nak sebar-sebarkan. Tau lah sekarang, mudah gile nak SHARE. Oh lupa, sharing is caring la katakan.
  4. Aku anggap kejadian yang menimpa KFC ni boleh jadi ada orang yang sengaja nak buat naya terhadap KFC ataupun memang betul pekerja KFC tu ter'kurang ajo'. 
  5. Kalau betul ada orang berniat nak buat naya, takziah buat KFC. 
  6. Tapi kalau betul pekerja KFC tu terbiadap, pecat aje lah pekerja tu. Senang, abes cerita. Jangan lah sampai nak boikot KFC. macam nonsence je. Ok fine. Memang salah KFC juga la, kebetulan diorang tersilap pilih pekerja. Well, semua orang buat silap.
  7. Kes ni sebenarnya sama je dengan kes Dr buat silap semasa merawat pesakit disebabkan lalai dan terlepas pandang. Dan akhirnya menyebabkan kematian pesakit. Bezanya cuma, pelanggan KFC yang makan Ayam cap Tapak Kaki tu mungkin hanya mengalami cirit birit dan demam seminggu. Mungkin lah.
  8. SO, dalam kes hospital tadi, takkan hanya seorang doktor buat silap, kita nak salahkan seluruh hospital. Kita bako aje hospital tu..macam tu ke? oh pelis lah =P
  9. SO pendapat korang camne? ah suka hati lah nak salah kan Hospital or KFC.
  10. Mungkin kita kena akur dengan pepatah, hanya disebakan nila setitik, maka rosaklah susu sebelanga =(
my favourite menu
Ok bye. Entri ni khas buat KFC Ipoh Garden yang begitu amatlah dekat dengan rumah ku. Tanpa nya, kelaparan lah perut ini.. [tacing la plak kan] haha




14 comments:

eiYja_cHum3yl said...

haha...tibe2 trase nk mkn kfc...

Anonymous said...

otak mu ,ta an nk bia an pkerja uh wat cm uh jew ,mmg laa customer mungkin akan sakit pwot jew ,tapi kaw nk kew mkn ayam yg da d'selet tapak kaki??? aku tanye nie jawab r bodoh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

salam ...
byk yg aku ta stuju dgn ko walau pon aku sndrik prnh keje kat kfc ...
refer sinih

http://falihinjasmy.blogspot.com/2011/07/jawapan-kfc-malaysia-mengenai-video.html

kat ats tuh feedback dri kfc ..

ko rase jwpn kfc tuh bole trime pakai ke ??
cctv ??? aku bole kire sndrik brpe bijik ad ...
aku sndrik pon ta pernah heran dgn cctv tuh .. sbb aku rase bende tuh ta berfungsi ... juz prhiasan ..
sbb ape aku ckp cm nih ??

highlight > sejak oktober 2011 dorg pasang cctv ..
tapi kenapa ada yg berani buat ??
haha kelaka kn ??

amek pekerja tlatih ??
omagod ! aku sendrik mase keje tuh spm ..
terus jek angkut aku jadi cook ..
giler ta ?
opss aku lupe ..
aku mang dari kecik terlatih ..
(=

mesti ko heran npe aq komen pasal feedback kfc kat ko , bukan pasal "pendapat ko " *sigh...
pasal ! ko sorg jek yg dok pandai sgt bg pndapat lagu tuh ...
ko ikut kn prut ko yg buncit tuh dok sebut kfc2 jek kn ??
hahah
bgus p mam kasut cap kaki 3 or kasut yg dok kua msok jamban !!! *sigh .......

syanabel said...

Anon 1 : ada ke saya cakap biar kan je? try baca balik, "kalau betul pekerja KFC tu terbiadap, pecat aje lah pekerja tu". Dan kalau perlu, panggil budak tu, bagi keterangan, kenapa dia buat macam tu.
Ya, aku sedar aku bodoh. Tapi perlu ke tanda seru tu?? =(

syanabel said...

Anon 2 : wsalam. Thanks sudi singgah, tinggalkan komen lagi. I really appreciate that!
Saya dah tengok dah feedback dari KFC tu. Saya rasa ok je dengan jawapan pihak KFC tu cuma lagi cantik kalau ada ucapan maaf la dari diorang.
Dan saya rasa ada hikmah semua ni jadi, semoga lepas ni KFC lebih prihatin dan perbaiki mana yang kurang. KFC pun tak mintak semua ni jadik.
Semua cadangan2 Anon ni, boleh disalurkan terus kat diorang rasanya..supaya lebih peka mungkin.

Adoi, tadi dah kene bodoh, ni pandai pulak..tenkiu lah =) Buncit, oh maybe sebab tu org panggil aku Belly..haha

Thanks singgah.. datang la lagi =)

syanabel said...

Eija Chumeyl : hehe, hanya mampu tersenyum =)

Anonymous said...

salam,isu makan jgan wat main..jgan bagi review yang biased hanya sebab kfc dekat dpan umah kamu..cara kamu review hal ni macam nak merendahkan orang y dah stop makan kfc..

Anonymous said...

cube y makan kfc kaki tu mak kau..ape ko rase..

syanabel said...

Anon 3 : Wassalam. Baik lah. Nak pencen lah jadi blogger pasni.

syanabel said...

Anon 4 : Ei apa ni main mak mak plak? k takpe. senyum Belle' =)
well, my mom tak makan KFC. TQ.

inthemiddle said...

salam,kpd sume anon2..pelik la korg nie..cube bertauliah skit tnggalkan komen kt blog org..korg tue dahla menyinggah je(ntah2 xde blog pun) ini kan blog dy so pndpt dy kenela trima..bley je nk bangkang tp mcm org x btamadun sebut pasal 'mak' n bodoh nie kenapa..malu je..mcm x penah bsekolah..penat2 je siti nurhaliza nyanyi lagu 'budi bahasa budaya kita'

Unknown said...

Belle, rilek lah.,..biase lah, dekat dunia maya kutuk orang bukan main, depan2 macam tikus,..bagi aku, review yg kau buat ni berdasarkan pendapat kau. kalau hidup ni x boleh nak terima pendapat orang, lu hidup sorang2 lah,. btw, jangan stop post entry baru ye,. aku suke bace entry kau,. lantak kan je anon. yg baru kenal internet tu,haha.,.. cara bg komen mcm orang x skolah,.

eiYja_cHum3yl said...

pendapat tiap org lain2...ape pon, kite kene trime...sbb ni adalah pendapat dan bukan fakta...kepada anon2, kalau pun x setuju, tak salah kalau kamu semua ni tegur dgn b'hemah...bkn dgn kata2 kasar dan makian...wpn sekadar pkataan bodoh tu...dn lg 1, bg sy, entri ni x libatkan semua pihak kfc...hnye kpd kfc yg t'libat shj..xknlah semua kfc buat ayam cap tapak kaki pulak kan..

saya sndri pernah kerja fastfood yg setaraf dgn kfc...setuju dgn anon2, cctv ade d dapor, tp mcm x bfungsi aje...pkerja main2 kt dapor pon, manager buat dek je...

ape pon, sy rase bkn hanya kfc...tp semua tempat mkn pon harus titikberat kan kebersihan...

Unknown said...

anon : cube tgglkan link. :)
Bell : sabar :)

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...