Monday, June 29, 2015

Salam Ramadhan

Apa khabar blog?
Lama tak berjumpa
Hampir lupa nak menulis
Dek tinggalkan blog lama sangat

Sekarang ni aku berada di posting kanak2
Kalau takde aral, tinggal sebulan je lagi
Tak sabar ku nak abeskannya
Exhausted!
Tapi seronok sebenarnya dapat main dengan bayi hari2

Tembam
Cute
Tapi sakit

Sian kan? Cepat sembuh adik!

Baru2 ni ada kes ibu form 3 dapat anak kembar. Jangan ditanya bapa dia kat mana! Syhhhh. 

Rasa cam nak amek sorang, " Dik, kasi akak sorang anak awak bole? " ok berangan haha.

P/S: Saya rindu awak, sangat3!

Bye..

Friday, April 24, 2015

Lawak hari itu

Hari itu, aku pulang dari bekerja seperti biasa. Melihat kain yang tersidai di ampaian, aku tersenyum. Ye lah sejak ketiadaan mokde, hampir seluruh kerja rumah diambil alih oleh abah dan emak. 

Selepas mandi dan solat aku akan menonton tv. Sambil tu aku melipat kain yang masih belum berlipat, yang dibasuh oleh emak pagi tadi. Dah jadi rutin harian ku, melipat baju sambil menonton tv. 

Selain aku, abah dan emak juga adik perempuan ku turut bersama-sama menonton TV. Nak dipendekkan cerita aku pun teruskan kerja ku melipat kain tadi. Biasalah, sebelum melipat pasti nak membau kan? Tak pasti orang lain tapi aku selalu je buat macam tu.

Dah lipat tiga helai, aku pelik kenapa la macam tak wangi je. Aku syak mesti emak terlupa letak sabun barangkali. Lepas tu emak pun jawab, cuba tanya abah, letak sabun ke tak masa basuh tadi?

Oh abah ke yang basuh, ingatkan emak.

Ku tanya abah. Abah jawab, entah. Eh, dah tu siapa yang basuh baju pagi tadi?

Mak kata, dia tak basuh. Abah kata dia tolong sidai je. Adik perempuan aku? Tak mungkin.

Lantas aku membuat kesimpulan. Baju ni... Sebenarnya...

Haa faham2 lah ye. Adeh, abah2.. 

Pape pun thumbs up to abah sebab ada inisiatif untuk membantu kami membuat kerja2 rumah. Love u dad! Hee

Jangan tiru ya aksi ini di rumah anda. Bye and salam. Tq for reading this :))

Tuesday, March 10, 2015

Current posting : Ortho

Salam.

Lamanya tak menaip. Kekok.

Sekarang ni aku berada dalam posting keempat daripada enam iaitu orthopedic. Insyaallh kalau tiada aral melintang, bulan depan masuk posting baru.

Rasa sekejap je masa berlalu kan? Macam baru semalam aku mula menjejakkan kaki ke hospital memulakan kerjaya ku merawat orang sakit atau lebih dikenali sebagai bomoh moden.

Rasa macam mimpi. Dah setahun lebih berlalu. Banyak kenangan pahit dan manis. Onak dan duri. Suka dan duka. Semuanya ku tempuhi di samping orang yang aku sayang, keluarga ku. Tanpa mereka, pasti lah dah lama aku give up. Mungkin. Terima kasih, mak & abah!

Tak tahulah kenapa aku tergerak hati nak menulis harini. Yang pastinya, sekarang tengah cuak sebab minggu depan nak VIVA. Ia penting sbb menentukan aku layak ke posting seterusnya lepas ni atau tidak.

Doakan aku ye. Semoga aku berjaya.

Owh ye, adik lelaki ku dah nak kahwin soon. Mesti la aku happy sebab mak ayah kita nak dapat menantu dah, akhirnya. Nak tunggu kita bagi diorang menantu, entah bila lah agaknye. Hehe. 

Haip. jodoh Allah itu pasti!

Malam ni oncall. Ok bye.

Salam.


Wednesday, February 4, 2015

Hati

Maafkan diri ini
Kerna terlalu cepat
Berubah hati

Bukan tak cuba
Dah cuba
Tapi tak boleh
Kita memang tak boleh

Mungkin kau anggap
Aku kejam terhadapmu
Tapi percayalah
Ini untuk kebaikan kita bersama..

Dan bila teringat masa lalu
Saat kita bersama
Berkongsi suka dan duka
Pasti ku simpan 'ia' kemas-kemas
Cepat-cepat..

Supaya bisa ku campak ia ke sana
Jauh..
Dibawa pergi air sungai yang deras
Demi menjaga hati 'masa depan' ku
Goodbye 'masa lalu' ku
Semoga kau juga berbuat begitu ya.

Percayalah, 
engkau pernah aku sayang
Biarlah, tempoh perkenalan kita 
Menjadi saksi, aku memang
Sayangkanmu

Hati, jaga diri mu elok2 ya.

Assalammualaikum.