Saturday, July 13, 2024

Bebelan bebas

    Semalam aku oncall. Biasalah, busy. Hanya ada seorang Housemen untuk cover Labour Room dan PAC. Mo pula ada dua. Alhamdulillah semuanya baik-baik sahaja. Cuma nak bagitahu, Housemen tersebut adalah Housemen posting pertama dan masih tagging. Kalau zaman aku dulu, mana berani nak letak Housemen posting pertama di Jabatan O&G. Good luck lah adik Housemen.

    Baru-baru ni kita dikejutkan dengan berita penangkapan sepasang suami isteri yang juga merupakan "Influencer". Mereka dituduh menyeleweng duit derma. Apa nak jadi lah zaman sekarang ni, duit derma pun berani nak seleweng kan? Terdesak sangat ke nak jadi kaya? Yang lagi sedih, mereka berdua juga bertopengkan Agama. Entahlah, tak tahu nak percaya ke tidak. Tunggu je lah pengakhirannya. Yang pasti, sekarang ni memang perlu berhati2 jika ingin menderma. Mendermalah melalui saluran yang betul, jangan sampai diperdayakan.

    Berita kematian dua orang kanak2 selepas memakan keropok yang diletak racun tikus. Sedih sangat dengar ada berita macam tu. Kesian, budak2 tak berdosa, diperlakukan sampai begitu sekali. Semoga ibu bapa kanak2 terbabit tabah menghadapi ujian tersebut.

    Childfree? Ada rupanya pasangan yang berkahwin tapi tak mahu anak kan? Simple je. Benda ni, ikut logik akal, memang tak boleh diterima sebahagian besar daripada kita yang berfikiran normal. Namun, tak pelik jika diikutkan dengan peredaran zaman. Kesempitan hidup, keinginan yang ingin bebas tanpa komitmen, mendengar pengalaman orang sekeliling, tak pelik kalau ada yang berfikiran sampai macam tu sekali. Salah ke? Tak salah, tapi salah kalau sampai bangga dari dan bagitahu ke orang umum, memang akan dikecam. Hormat sikit pasangan yang bertahun kahwin tanpa dikurniakan zuriat.

    Anak aku dah 7 tahun. Tapi bila disuruh solat, katanya Darjah Dua nanti baru nak solat. Normal ke?

    Ok bye. Tq baca.


No comments:

Bebelan bebas

     Semalam aku oncall. Biasalah, busy. Hanya ada seorang Housemen untuk cover Labour Room dan PAC. Mo pula ada dua. Alhamdulillah semuanya...