Saturday, June 29, 2024

Alia Maisarah part 4

 Selepas 10 tahun..

“Eh, macam kenal. Tapi kenapa dia follow Instagram aku nih? Takpe, follow je lah balik.”

Sarah scroll satu-satu gambar yang ada di Insta Ali. Kini baru lah dia tahu perkembangan Ali. Rindu pula rasanya dengan kawan lama yang sorang ni. Sarah teringin nak  bertanya khabar Ali tapi dibiarkan saja keinginannya waktu tu.

Beberapa hari selepas tu, “Hey, apa kabo? Nape ko follow aku?” DM sara, memberanikan diri.

Ali : Kabo baik. Haritu ternampak gambar ko kat insta kawan aku, pastu macam kenal je, aku pun follow je lah. 

Sarah : Owh yeke. Ape citer sekarang? 

Ali : camni je lah. Ko? 

Sarah : camtu je lah. Ok lah ade hal gerak dulu.

Tiba-tiba kenangan lalu segar di ingatan. Di mana seorang Sarah yang pernah terjatuh hati kepada seseorang bernama Ali, namun dia tidak pernah memberitahunya sehinggalah takdir dan keadaan memisahkan mereka sekalipun sebagai sahabat. Sarah redha. Pasti ada hikmah disebalik semua yang berlaku. Allah tentu lebih mengetahui akan segalanya. Sesuatu yang kita rasakan baik untuk kita bukan tentu adalah yang terbaik di sisi Allah. 

Mereka pun berkawan seperti biasa. Masing2 sudah pun berkeluarga dan bahagia dengan kehidupan masing2. Sarah semakin yakin dan pasti bahawa dirinya telah ‘move on’ dan amat menyayangi seorang lelaki yang bergelar suaminya kini. Terima kasih Allah. 




No comments:

Alia Maisarah part 4

 Selepas 10 tahun.. “Eh, macam kenal. Tapi kenapa dia follow Instagram aku nih? Takpe, follow je lah balik.” Sarah scroll satu-satu gambar y...