Thursday, February 28, 2013

Inventori Gaya Bercinta ?!

Salam. 

Siang tadi (semalam) kat Foyer Kolej ku, kelihatan sebuah Booth yang dibuka oleh Unit Kaunseling & Bimbingan Kerjaya. Pada mulanya memang tak berminat. Aku lalu lalang banyak kali gak la tapi buat bodoh aje. Biasa la tu. Kadang-kadang aku kesian kat kolej sendiri. Kalau ada buat pape pameran or aktiviti kat foyer ke, mesti sambutan yang diterima agak hambar.

Ok back to cerita utama. Then, lepas dah 20-30 kali ulang alik kat foyer tu (sila jangan percaya kata-kata saya) tiba-tiba kelihatan budak batch aku khusyuk mengisi borang kat Booth tersebut. 

''Eh tak boleh jadi ni. Kena pi tengok gak ni!"

"Kau buat apa ni?" Aku menegur kawan yang tengah khusyuk isi borang tadi tu.

"Pika, isilah borang ni." dia balas. Walaupun secara tidak menjawab soalan, aku terima jek..lol

Aku pun apa lagi, join lah sekaki. Apa salahnya luangkan masa jap untuk mengenal diri sendiri. Lagipun sejak dua menjak ni macam jiwa kacau lorh. Oh lupa nak cerita, apa yang ada kat booth tu. Ala, biasala. Booth tersebut menawarkan perkhidmatan kaunseling. Tapi sebelum tu, kena isi borang kaji selidik dahulu la.

Haa, part nak isi borang yang aku paling tak suka. Nak kena baca, faham pastu jawab. Ah, leceh. Tapi aku gagahkan diri juga sebab ada dua borang yang menarik iaitu Inventori Gaya Bercinta & Cara Belajar. Mula-mula buat2 macam tak berminat je nak jawab Inventori Gaya bercinta tapi last2 ambik gak..ahak.

Tapi alangkah frust nyerrr dengan result yang aku dapat. Haha! Tapi tak kisah la. At least aku belajar mengenal diri sendiri. Hey you guys should try it also k..hehe. Ala, google je! And here aku kongsikan kata-kata daripada pamplet yang aku dapat daripada Booth Unit Kaunseling dan Bimbingan Kerjaya UniKL-RCMP itu k;

The Five W's of Life

WHO you are is what makes you special. Do not change for anyone

WHAT lies ahead will always be a mystery. Do not be afraid to explore.

WHEN life pushes you over, you push back harder.

WHERE there are choices to make, make the one you won't regret.

WHY things happen we can never be certain. Take it in your stride and move forward.

Motif gambar??? Anyway.. both of them are my Housemates..wee
Belle:

  1. I will try my best to stay the same.
  2. Memang suka explore benda baru. Cuma tak isi borang join Explore Race Malaysia je lagi (ok lawak hambar)
  3. Memang diakui, bila kita jatuh bukan senang nak bangun balik.
  4. I hope, my choice to become a Doctor is the one that I won't regret.
  5. Yeah, let's move forward together. We can do it!

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...