Wednesday, February 26, 2014

Duit oh duit

Hi blog! Long time no see huh?

Lama gila tak menulis kat sini. Then bila nak menulis rasa kekok pula. Pastu tak tau nak tulis pasal ape. 

.......

Argh tak tau la nak tulis apa. Dah tak reti kot. Tu la sapa suruh tinggalkan blog lama sangat kan. 

Let's start with...

Haritu aku tergerak untuk tengok slip gaji sendiri. Ko bayangkan lepas tujuh bulan baru ada masa tengok slip gaji sendiri. Punya busy weyh jadi doktor ni hah. Ok itu over melampau ye belle.

Haa then.. Tenung punya tenung aku pun terfikir, apakah ada cara untuk aku menambah atau menggandakan jumlah yang ada dalam slip tersebut. Yup, selain tunggu lagi dua tahun lepas jadi MO la ofcoz!

ASB! Yeah why not aku melabur?

Tapi macam pernah dengar yang ASB ni haram. (Sambil google blog ustaz zaharudin) ish tak boleh tak boleh.

Takpelah, daripada aku melabur ke arah yang diragui lebih baik aku berjimat. (Tabung katak digapai dan dicelup wang seposen ke dalamnya) lama2 jadi bukit tu. Esoknya aku ke Tabung Haji. Lalala.

Belle : Sesungguhnya, wang tak menjamin kebahagiaan. Eh tetibe je kau!


1 comment:

The Dark Justice said...

busynyer doctor hehe sampai xsempat nak update belog

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...