Wednesday, March 26, 2014

Dah besar nak jadi apa?

Saya nak jadi Doktor!
Eh tak boleh, nanti kena belasah dengan pesakit sendiri.

Nak jadi pilot lah!
Eh terhempas nanti. Bahaya.

Kalau camtu jadi jurutera la.
Nanti kena hempap bangunan. Jangan.

Jadi peguam?
Tak masuk syurga kalau bela orang yang salah nanti..

Polis?
Ko terjebak dengan rasuah nanti. Susah!

Kalau camtu malas lah nak jadi orang. Apepun tak boleh.

Mesej aku: mana ada kerja yang tiada risiko. Be positive always! If semua orang berfikiran macam kat atas ni, bila la Malaysia kita nak maju? 

Congrats adik2 SPM. Choose your bidang wisely. Consult orang yang betul.

Takziah buat mangsa pesawat MH370.

Ketahuilah, dengan mengingati Allah jiwa akan tenang.

Salam :)


No comments: