Tuesday, June 25, 2024

random thoughts

    Kenapalah perlu berbalah pasal rekaan baju? Bukan kah baju tu takde kaitan dengan prestasi atlit kita nanti? Banyak betul masa korang nak berbalah tentang hal tu kan? Tak perlu besarkan hal remeh-temeh macam tu. Sila move on.

    Banyak pula terbaca pasal kisah anak autisme. Kes terbaru, seorang ibu dituduh membunuh anaknya sendiri. Walaupun tak larat nak fikir sejauh mana kebenaran dakwaan tersebut, kita memang tak dapat nafikan, menjaga anak yang normal pun mencabar, inikan pula anak Autisme. Aku setuju jika ada saranan supaya emosi dan mental ibu bapa perlu dijaga terutamanya bagi mereka yang mempunyai anak istimewa.

    Influencer gunakan agama untuk kaya? ah, ini satu lagi berita yang sangat tak boleh diterima akal ku yang sihat. Tapi tak mustahil. Berhati-hatilah dalam menderma terutamanya jika kita tak tahu sumber dan kesahihannya. Ye tau, rakyat malaysia sangat pemurah. Tapi tolonglah buka minda. Terima kasih yang suka mendedahkan kebenaran. Namun jika itu fitnah, hurm.. sama2 lah tunggu.

    Sekarang ni aku sedang sambung belajar di peringkat master perubatan. Alhamdulillah, dah masuk tahun ketiga. Semoga cita-citaku untuk menjadi seorang Pakar Perbidanan dan Sakit Puan akan tercapai. Doakan aku tau. 



No comments:

random thoughts

     Kenapalah perlu berbalah pasal rekaan baju? Bukan kah baju tu takde kaitan dengan prestasi atlit kita nanti? Banyak betul masa korang n...