Thursday, May 23, 2013

Putus Cinta

aku perasan sesuatu
sekarang ni tengah musim

musim orang kahwin
dan musim orang putus cinta
terutamanya di kalangan artis
tak payah sebutlah nama artis tu

kenapa putus cinta?
sebab takde jodoh
curang
ataupun lain-lain

seronok ke tengok orang putus cinta?
seronok lah!
sebab kita ada peluang tackle artis yang dah solo tu nanti
ok, lawak hambar.

aku perasan juga.
sekarang ni artis kita dah berani dedahkan kisah cinta mereka secara terang-terangan
lepas tu, gaduh dan putus
pun nak dedah kat public
tak malu ke?
mungkin mereka dahagakan publisiti
tapi tak kot
mungkin mereka terpaksa
wartawan yang paksa
mungkin juga hobi semata

tapi apa nak heran
benda tu dah jadi lumrah hidup
macam bercerai juga la
bezanya cuma; Cerai dah halal, Putus cinta belum halal.

setiap perjumpaan pasti ada perpisahan
tempoh masa je yang berbeza
dan yang pasti jodoh, ajal dan maut terletak di tangan tuhan

dan

sedangkan kita orang biasa pun putus cinta
apatah lagi artis
diorang pun manusia macam kita juga
cuma, kalau kita putus cinta
lepas tu pergi canang satu Malaysia
ada ke orang kisah?
kau ingat kau Aaron Aziz?

No comments: