Saturday, September 4, 2010

Iftar dan Balik kampung

Kelmarin, aku gi Iftar Ramadhan anjuran kolej RCMPku. Alhamdulillah lah sebab takde halangan lagi dah tuk aku join aktiviti kolej pada kali ni. Kalau tak .. ade je halangan.. alasan lah, malas lah, tak sihat lah tapi niat tu memang ade. betul! Sempena Bulan Ramadhan ni, banyak gak aktiviti anjuran kolej. Yang aku mampu pergi, Iftar tadi je la. 

Info : Iftar bermaksud majlis berbuka puasa. Tujuan aku bagitau sume ni, bukan nak bangga aku gi Iftar, tapi nak bagitau.. aku baru sedar yang tadi adalah terawikh aku yang kelima kot sepanjang bulan puasa kali ni..huu sedih. Teruk kan saya! Em.. Lagi beberapa hari je kan Ramadhan bakal meninggalkan kita. Ayuh rebut pahala sebanyak yang mungkin kawan-kawan.

RCMP sangat aktif mengadakan aktiviti-aktiviti ibadah. Itu satu yang aku suka tentang RCMP. Alhamdulillah. Lagi satu yang best kan, kalau ade aktiviti akademik or pertandingan ke..cam debate ke..mesti RCMP menang. Tapi kalau ade karnival sukan..agak kureng la. Sebab takde padang kot. hehe.. takpe2..aku tetap sayang RCMP!

Aku juga ade.. bagi ucapan SMS kat 5 kawan lame wish hepi lebaran. 4 orang reply, 3 je la yang aku display ye. Ayuh baca..hehe


  1. "waalaikumussalam.. Hai syafiqaa.. Thanks, selamat berpose, walaupun dah nak raye.. Hepy besday, semoga panjang umur.. bertambah baik and sihat hendaknya. Aku terlupa la hari jadi kau. Huhu sori. Busy sangat keje cari duit kahwin..huhu"
  2. "waalaikumussalam, bell, sihat? Alhamdulillah, sihat, oo, sedang bertapa bell, :-) insyaAllah, transformasi Ramadhan. Selamat beribadat di bulan Ramadhan dan mencari Lailatulqadar"
  3. "heit aku baru abes class~~ selamat nak beraya dah :-). Lupa nak cakap happy besday.. huhu sori lambat. Heit aku posting ortho sekarang..tadi aku tebuk kaki orang tanpa analgesics~~cool~haha"
Alhamdulillah, semoga lebaran ini dapat mengeratkan ukhwah yang terjalin~ Frens forever!

Aku kini di Shah Alam. Esok baru balik Muo. Aku menziarahi classmates yang dah lame tak jumpe (lin je padahal). Thanks Hanah, Fiza, Anab and Lin..best lah dapat berbuka dengan korang. Moga persahabatan kita kekal tuk selama-lamanya..emmuah~

P/S : aku dah dapat kurangkan addiction ku terhadap belog. Buktinya, post aku ade 3 je bulan lepas. Ok la kan. Hmm so, sape kate kalo dah addict tak leh nak cure. So, pada perokok tegar..sila lah cuba cara yang doktor syorkan. Kurang kan bilangan batang ROKO yang dihisap saban hari ye! (tiba-tiba kan aku nih..huh).

--> makan buah boleh kurangkan risiko kanser paru-paru di kalangan perokok (antara status FB aku dalam minggu ni)

1 comment:

adrinaqamarina said...

tak cerita pon iftar kat RCMP makan pe. heheh. ke kte je yang perasan?

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...