Tuesday, July 16, 2013

Induksi 22 Julai 2013

Salam.

Alhamdulillah. Akhirnya surat induksi/PTM yang ku tunggu-tunggu selama lebih kurang dua bulan lamanya, tiba juga di kediamanku pagi sabtu lepas. Maka terjawablah segala teka-teki tentang tarikh induksi sebelum ni.

Memang banyak spekulasi yang timbul sepanjang fasa menunggu surat tersebut. Tak mengapa lah, yang penting fasa tersebut dah berjaya kami lalui.

Terima kasih Allah. Tq Mr posmen.

Dah bersediakah aku? Pastinya belum! Cuak, takut, gementar dan perasaan lain yang sama waktu dengannya kini ku rasai. Tu lah, siapa suruh tak ready lagi awal? Cuti sakan bebenor...

'Huu mane tau induksi diawalkan. Ingatkan buat lepas raya...' Aku cuba memberi alasan yang tak best langsung.

Hey mane boleh ingat2. Ko kene ready bile2 masa je.

'Ala, nak rayeeeee...'

Huu macam budak kecik! Cuba berkorban sikit. Bukan ke hidup ko baru nak bermula, jangan jadikan raya sebagai alasan. Selamat berkhidmat untuk negara.

'Ye, baiklah.'

Mata ku pejam. Nafas ku tarik dalam2. Otakku cuba membayangkan.. Hidup aku seorang doktor pelatih. Fuh.

'Ya Allah, kau permudahkanlah urusanku. Betulkan niatku. Semoga aku ikhlas dalam menjalankan segala tugas dan tanggungjawab yang bakal ku galas tak lama lagi. Amin..'

Akhir kata Belle', selamat menjalani ibadah puasa buat semua umat Islam. Dan, Jangan lupa doakan yang terbaik untuk Mesir.

Salam.

No comments: