Wednesday, January 18, 2012

Izzah meninggalkan Haris?

salam.


hmm..

korang pernah dengar lagu 'Di saat aku mencintaimu' dendangan Dadali?

kalau tak pernah dengar, sila keluar dari sini sekarang!

eh tak tak ku gurau je..hehe. klik la play kat atas tu kalau nak dengar ye =)

Kalau korang hayati betul-betul bait2 lagu tu kan, akan rasa sayu sangat, sedih sangat. Kadang-kadang tu dengar sensorang dalam bilik pastu nanges ea. ish3 *talk to the hand*

"maaf, sungguh ku tak bisa. Untuk kembali kepada mu. Maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta..." -Izzah

"Aku inginkan diri mu. Datang dan temui aku. Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..." -Haris

Pendek kata lah kan, lagu tu menyampaikan terus isi hati Haris yang telah ditinggalkan oleh Izzah.

persoalannya di sini;

"Kenapa Izzah meninggalkan Haris?"

  • sebab Izzah dah ada orang lain.

"Tapi Haris sangat kacak kot! grrr.."

  • kacak je nak watpe der..

". . . . ."

"dah tu sebab ape?"
  • sebab Haris kata Izzah lebih layak bahagia dengan orang lain. Haris disahkan menghidap kanser otak lepas eksiden tempoh hari.
"pulak dah? Haris tak menyesal ke lepaskan Izzah?"
  • Gile kau tak menyesal? Duk tengah meroyan. Sebab tu asyik play lagu dadali tu banyak kali.

moral of the story : Gunakanlah Haq berfikir sebelum menggunakan Haq bercakap. Bertindaklah dalam keadaan tenang, bukan sewaktu emosi kurang stabil. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya.

Khas buat yang memahami apa yang cuba ku sampaikan melalui entri ini;
Kuatkan semangat mu. Jangan terburu-buru. Jangan pernah fikir yang bukan-bukan. InsyaAllah tiada apa yang perlu dirisaukan. Jaga diri selalu (^__^).