Wednesday, August 24, 2011

Kesian kat mak. Tolong jangan jadi macam ni.

Pagi tadi mak call..kring kring..dengan mamainya aku mengangkat phone;

"Apa khabar. Lamanya tak dengar berita anak mak ni. Bila balik?"

"Jumaat."

"cepat sikit balik, boleh buat kuih raya sama-sama. Macam mana posting O&G?"

"Em bole lah. Cuma penat sikit."

"Dah tengok orang bersalin?

"Dah, naik bosan dah ni tengok hari-hari."

"Ajaib kan. Macam mana bayi tu boleh keluar dari rahim ibu. bla bla bla and bla..lalala."

"Aah betul3X.... ZzzzZz.."

"Dah sahur belum?"

"Ha.. oh dah. Eh tak tengah makan lagi." Padahal masih kat atas katil..cover cover

"Eh mak, dah beli kuih raya, langsir dah pasang, sarung kusyen baru dah beli? bla bla bla"

"belum, tunggu kakak balik la."

"k, kem salam sume. bye mak. Zzzzz."

Em kesian mak. Waktu tu jam menunjukkan jam 5pagi. Aku terbangun, tapi waktu sahur ku berlalu tanpa aku menjamah makanan pun. Penat sesangat. Tak larat. Maaf mak. Nabilah mengantuk betol lah..Curious ni! [serious ni]. Nanti Nabilah dah balik rumah kita sembang lagi eh panjang2. Tak sabar nak cerita pengalaman best sepanjang Nabilah posting O&G kat mak, abah ngan adik beradik sume ni.

dan tak sabar nak tanya abah soalan cepu emas ni,

"Em dulu kan masa mak lahirkan Nabilah, Abah ada tak masuk tengok?"

eh curious pulak la nak tahu jawapan Abah (^_^).



er aku tak rasa abah masuk sekali tengok mak bersalin kan aku. 
Cikgu Azali ni kan, nampak je macho, tapi takut. 
Takut jumpa Doktor. 
Kan Abah?? 
:P

2 comments:

Ahmad Safwan bin Idrus said...

dulu time masuk kt OT tgk delivery kecut perut. haha, byk darah.

Liza @ Adzriel AB said...

he..he.. dulu2 mana ada suami masuk tengok. sekarang ramailah yg turut melihat isteri bersusah payah melahirkan zuriatnya.