Friday, April 13, 2012

Bangun lagi Belle !

Perasaan itu datang lagi.
Aku ingat..
Perasaan itu dah lama pergi dari hidup aku.
Atau mungkin..
Perasaan itu tidak akan muncul buat selama-lamanya.


Namun, apa yang sedang berlaku ni?
Tiba-tiba aku rasa lemah tak bermaya.
Dihimpit pelbagai rasa oleh tohmahan yang pelbagai.
Tidak larat untuk aku menanggung rasa itu lagi.
Tidak larat untuk aku bangun lagi macam dulu.

Dear Belle,
Hidup ini masih panjang.
Masih banyak halangan & cabaran.
Jangan mudah menyerah.
Bangun lagi Belle.

Aku tersentak!

Aah, betul tu.
Aku tak boleh melayan itu semua.
Aku tak boleh biarkan sahaja.
Aku perlu bangkit.

Percayalah,
ALLAH kan ada?


Doakan aku

Agar tetap teguh dengan pendirian.
Dan yang paling penting...
Aku harap aku akan terus Istiqamah 
dalam usaha aku untuk aku menjadi diri sendiri.

[ Syafiqa-Belle, 13/04/12 ]

p/s : I heard that you have done well in exam. Congratulations & All The Best for you!

4 comments:

Muhammad Firdaus Bin Ahmad said...

Allah akan selalu bersama hamba-hambaNya yang sabar...keep up the good job!!!!...=)

syanabel said...

yup. thanks Firdaus! =)

The Dark Justice said...

semoga berjaya...

syanabel said...

Thanks Syukri =)

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...