Saturday, April 7, 2012

Medik itu luas ep1

Sebagai seorang pelajar, hari-hari aku belajar. Tapi adakah perkara yang aku pelajari itu cuma bertemakan bidang yang aku ceburi je? 

Jawapan = Tidak! Sebenarnya, ianya lebih dari itu. Aku telah belajar sesuatu yang sangat penting untuk aku aplikasikan dalam kehidupan seharian & untuk aku ambil pengajaran darinya. Cuma aku je yang mungkin terlepas pandang.. sebelum ni..

Baru-baru ni aku telah ber-outstation di Daerah Kinta (tak jauh pun dari Ipoh). Selama dua minggu, aku dan kengkawan 'terpaksa' tinggal di hostel yang disediakan oleh pihak hospital daerah yang telah ditetapkan. So, kami dapat Hospital Batu Gajah, Perak. Not bad la hostel dia. Lagipun kami untung sebab bayar murah..hehe.


Sepanjang dua minggu ni, macam2 tempat kami lawat. Kami gi tengok ;

1. Loji Rawatan Air

khusyuk mendengo ye

memang 'best' la tengok.. kan? haha

antara proses rawatan air
Komen : Baru ku sedar, susah sebenarnya nak merawat air yang kita guna hari-hari tu. Makanya, tolonglah ye kawan2..janganlah bazirkan air. Belajar untuk berjimat selalu. Kalau still rasa tak mau berjimat gak, jom pi loji air. Kome leh tengok sendiri proses dia yang agak complicated tu.

bersambung..

Preview for Next episode =P

2. Klinik methadon & dialysis
3. Cara 'fogging' dijalankan
4. Kilang pembuat makanan
5. Empangan Air di Kg orang Asli
6. Tempat pelupusan sampah

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...