Thursday, March 1, 2012

Tips dapat suami/isteri soleh & solehah

Tajuk : Sebelum Aku Terima Nikahnya.

"your life doesn't get better by chance, it gets better by change!". 

M : Aku dah hidup 2 dekad 1 tahun. Dah banyak yang aku lalui, pahit getir kehidupan tetapi macam ada sahaja yang hilang.
F : Orang selalu kata hidup aku dah sempurna tapi, aku tetap rasa kosong.

Both : Mungkin aku perlu buat sesuatu.

Checklist!


M : yang paling utama, Solat!
F : bangun2. (kejutkan kawan bangun solat Subuh)

F : Seterusnya, Cintai Ilmu!
M : Ilmu takkan datang kalau kita tak cari.
F : Ilmu juga perlu dikongsi.. Dengan Murabbi, dengan Sahabat, dan kalau yang tertinggal tu, kita kenalah ingatkan.

ok, pastu.. (Manfaat Orang Lain)

M : (Manfaat orang lain) Aku cuba untuk masak, tapi tak tahulah jadi ke tak?
F : kalau tak cuba hari ni, bila lagi?
M : Aku harap diorang suka, first try kot.
F : Aku punya? hmph.. (cekodok tu hangus..hehe) Takpelahh belum berjaya, Allah kan nilai usaha

Yang ke-empat.. (Akhlak)

F : Aku cuba kawan dengan semua orang.
M : Bak kata orang, berkawan biar seribu. Bermusuh, aku rasa tak perlu.
F : Yang penting tahu batasan.
M : Haha dan satu lagi tak lupa untuk jaga pandangan.

Last but not least,

M : yang menjadi tunjang untuk segala-galanya
F : Relationship dengan Allah
M : Tiap malam aku cuba beribadat kepada-Nya
F : menjadi hamba yang Esa.
M : Doa.
F : Terus & terus meminta, semoga aku dikurniakan yang terbaik buat diriku.
Both : Amin~

F : Alhamdulillah, Allah telah mengurniakan yang terbaik buat diriku
M : Dan aku juga.




p/s : dialog di atas merupakan skrip video ini yang telah ditaip semula oleh Syafiqah =)

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...