Friday, May 18, 2012

Methods of suicide in Perak

Woot woot.. Lupa nak cerita pasal cerita ni..haha

Sekarang ni aku tengah busy buat research ataupun ktrg panggil SSM (special study module). Dalam masa 6 minggu ktrg kena pilih satu tajuk berkaitan medik dan buat research ttg tu secara individu atau berkumpulan (2org sahaja).

Aku buat SSM dengan Sarah. Tak mampu rasanya nak buat sorang2. Pada mulanya ktrg bajet nak siapkan dlm masa 2 minggu pastu bole la cuti sebulan. Tapi disebabkan byk pula benda nak kena settle, makanya, dah masuk minggu keempat pun tak siap2 lagi nih. Hurm. Bese lettew.. Tapi yg penting result dah siap analyze..

Yeay! Ktrg dah boleh tarik nafas lega. Terima kasih Dr sebab banyak bantu kitorang!

So..Thats why la.. Kini aku on the way balik Muar. Cuti selama seminggu. Lame gak tu..hihi. Seminggu lagi yg ada tu plak aku rasa nak stay Ipoh sebab ada training Volleyball. Karnival sukan UniKL pun tak lama je lagi ni. Dan yang paling penting, final exam phase 3B nak dekat dah. Macam tak prepare pape je lagi ni..aigooo belle.

Orait..adiosza~

P/s: tajuk entri merupakan tajuk research yg aku buat. Menarik tak? Secara ringkas yg aku boleh cerita ttg result research tersebut ialah; cara yang paling kerap digunakan untuk membunuh diri ialah gantung diri dan diikuti dengan minum racun. Selain tu ada juga yang bakar diri dan tikam diri sendiri. Lelaki lebih ramai bunuh diri berbanding perempuan. Manakala bangsa cina dan india mencatatkan jumlah tertinggi dalam masa dua tahun yg lepas di Perak. Hanya 7orang daripada 102 beragama Islam.

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...