Sunday, September 11, 2011

Alif Satar Lelaki Seperti Aku

Semalam, sewaktu aku sedang menelaah pelajaran beritakertas (newspaper), aku terbaca pasal Alif Satar. Dalam tu ada tulis pasal ada public tanya, kenapa Lirik lagu 'Lelaki Seperti Aku' ada bunyi indon? Time ni, aku tak tahu pun, siapa penyanyi lagu tu. Aku rasa macam Alif Aziz yang nyanyi. Ish ada yang tak kena ni. entah-entah..

Aku perasan lagu tu pun sebab, aku suka kat lirik dia. 
"memang tak ada lelaki seseksi aku. Tapi yang lebih.. seksi.. banyak.."

Pastu, masa dengar Hotfm tadi, lagu ni ter-berkumandang pula. Dan aku pun dengan khusyuk lagi sopan mendengar lagu tu supaya dapat detect siapa penyanyi lagu ni. Eh macam Alif Satar la pulak. Entah-entah betul Alif Satar yang nyanyi tak.

Kat Restoran CIli Hijau, aku pun tanya kat kawan aku ni.

 "Ainaa, pernah dengar tak lagu, baby baby, jangan kau..lalala"
"pernah pernah. Tak suka!"
"erk. Ala nape? Siapa yang nyanyi ek?"
"Sebab cam gedik. Entah tak tahu."

dalam hati aku, ok balik ni kena google.. harap-harap betul, Alif Satar..hehe

dan setelah mendapat bantuan Encik Google..



Video ni sengal ok..haha

jom layan lirik dia.

Lelaki Seperti Aku - Alif Satar

Memang tak ada lelaki seperti aku
Tapi yang lebih baik banyak

Memang tak ada lelaki sehebat aku
Tapi yang lebih hebat banyak
Maka tak perlu kau susah hati
Banyak lelaki yang bisa kau pilih
Untuk kau jadikan sandaran hati
Memang tak ada lelaki seseksi aku
Tapi yang lebih seksi banyak
Memang tak ada lelaki setampan aku
Tapi yang lebih tampan banyak
Maka tak perlu sedu sedan itu
Jangan sampai kau rendahkan dirimu
Memaksa aku menjadi pacarmu
Oo baby baby
Jangan kau marah sebab ku tolak
Ku tahu kau cantik
Ku percaya kau baik
Ku yakin pasti ada
Lelaki yang tertarik
Oo baby
Jangan kau dendam sebab ku enggan
Bercinta aku mahu
Tapi tidak denganmu
Ku sudah ada satu
Kekasih yang menunggu
Ceritanya aku sedang belajar setia
Makanya dari itu kamu jangan memaksa
Kerna aku memang tak suka mendua


p/s : sweet sangat maksud tersirat dalam perenggan akhir tu. kan? #ehyeke

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...