Sunday, September 25, 2011

Reply entri syafiqa-belle : Ayunya perempuan bila ___ ?

Jom baca reply ENTRI ku INI dari En. Qutil (kaum Adam).
[Beliau merupakan ex-junior sekolah menengah ku dulu]


"Itu bila perempuan yang nilai perempuan, nih biar lelaki miang pula cuba menonjolkan ciri-ciri wanita syurga pilihannya. errr, certain je boleh pakai yaa!

Saya gemar si ayu yang menggelar dirinya dengan nama mereka contoh Alia, Syahirah, Sya, Mia, dan sebagainya nampak ayu dan sangat sweet. Eh, point sama lah. [kebetulan]

Saya suka si ayu yang menjaga adab di meja makan, makan tidak gelojoh dan makan dengan tertib. Sebab saya gemar makan dan mencari kedai makan yang best-best untuk makan bersama. maka selalu lah mengadap si ayu untuk makan, kalau makan tak senonh buat hilang mood aje...

saya gemar si ayu yang beradab sopan semasa bertutur sama ada di dalam telefon atau di jalanan, sebab saya malas nak TXT nie maka bertutur sopan adalah pilihan saya. suara bersahaja dan bersederhana dan suka tersenyum, itu paling penting!

saya gemar si ayu nampak elegance tapi di dalamnya,  sangat romantic, saya pernah jumpa, namun x sempat nak mengorat pula.. huh menci!!!

saya gemar si ayu yang berilmu dan mudah diajak bersembang, maklumlah mulut macam mak nenek ni mana ngam dengan si pendiam dan kurang respond masa berbual.. lagi banyak celoteh lagi banyak perkongsian dan lagi banyak perkembangan minda.

saya suka kalau si ayu tak ada FB sebab kalau ada nanti mereka pasti gemar update status di FB mengenai diri mereka sendiri. Memey menci habis lah, mereka seperti bertelanjang di khalayak ramai dan ketawa.

Saya suka yang memakai tudung tapi bukan yang lilit dengan kain yang sangat panjang macam nak lilit mayat tuh. perghhhh! serabut otak kalau nak tengok. baik suh aku je yang lilitkan untuk si ayu :P 

(review isu Lensa Rosak & Fatin Liyana)

Saya suka si ayu yang tak pernah couple, sebab melalui pengalaman aku yang hebat kekadang nie, mereka yang pernah couple mesti nak bandingkan dengan bekas2 jijik mereka, dan mudah terpengaruh dengan bekas2 jijik mereka. suck!!

(Haram Berkahwin dengan dot..dot..dot )

errr macam dah tolong tambahkan aje... ingat nak letak kot belog sendiri, tapi cam malas nak retype."

Belle : its ok la Qutil. thanks for your valuable comment :))

Yang benar : qutil.posterous.com



Haa, itu dia pandangan dari seorang lelaki pula. Ada yang termakan cili?? harap bersabar ye *tak terasa tak terasa*. Apa pandangan korang-korang pula? kongsi lah di sini..


(cara nak tahu perempuan sukakan lelaki)

2 comments:

Jo Qusary said...

perempuan ayu pula tak sukakan mana2 lelaki di atas nie... harap maklum.

QutiL said...

Err relax la .. Manusia kan Ada macham-macham jenis, so setiap lelaki Ada selera tersendiri pada perempuan, dan setiap perempuan Ada daya penarik yang tersendiri untuk lelaki,

Why so serius?
You choose what you really deserve to get.

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...