Wednesday, May 26, 2010

Opick - Rapuh


Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
ku persembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu


Lagu bertemakan ketuhanan nyanyian Opick ini berkisarkan tentang perasaan seorang hamba terhadap penciptanya. Dalam kehidupan ni kan, ada suka dan duka pun ada. Kalau suka je, bukan kehidupan namanya!! Semua tu tercoret seperti sebuah lukisan. Cheewah. Macam RODA pun boleh gak, kadang-kadang kita kat atas, kadang-kadang kita kat bawah. Then, mengikut lirik di atas, dinyatakan juga bahawa sebagai seorang hamba Allah, tentu sekali kita tak terlepas daripada melanggar perintah-Nya..right? tak kira la dosa itu sebesar zahrah atau sekecil gajah (erk macam terbalik je ni). Walaupun begitu, dihati seorang hamba tetap ada pada pencipta-Nya. Dia juga meminta ampun kepada Allah kerana tidak sepenuhnya mencintai-Nya tapi dalam hati dia tetap berharap Allah adalah cinta yang abadi dan kekal selama-lamanya. Lirik ini diakhiri dengan sepantun dua kerat.."detik waktu terus berlalu, semua berakhir padaMu". Maksud dia kan. Masa tu berlari 100m, amat pantas. No patah-patah balik. Tapi kita tetap akan kembali kepada.....Allah jua. Pendek kata, semua orang akan menemui ajal la tu..kehidupan di dunia kan hanyalah sementara. Paham tak nih??? hehe. okay bagus amat. So jadilah orang yang paling bahagia. INGAT! Kehidupan perlu dinikmati bukan dilalui semata-mata dan..JANGAN TINGGAL SOLAT K!! zass..Layannn

2 comments:

coki - coki said...

wahhhh.
best betul lagu nih okay.
tenang je. huhu(:

*hit me back(:

Syafiqah Nabilah Azali said...

okay..dah hit..hehe~