Monday, June 18, 2012

Update terbaru seorang Aku.

salam.

hello, apa kabo orang di sana tu? semoga sihat hendaknya seperti orang di sini..hehe

so, apa ye yang mau ku kongsikan pada entri kali ini? aku sendiri tak pasti ni senanyer. sekadar coretan spontan dan korang baca je lah k..scroll down sampai habis tau, wee

untuk update terbaru tentang study aku; now tengah posting kat accident & emergency department. sebelum ni kat anaesthesiology department and after ni posting kat radiology department plak. anaest (bius) best cuma bosan sikit kena tunggu lama dalam bilik bedah yang sejuk mengalahkan iceberg dlm filem titanic (over kau Belle). walhal nak tengok procedure awal dan akhir sahaja yg tak lebih 5minit pun.

kenapa aku cakap sejuk giler? bukan sebab aku kurus dan takde lemak..bukan2, ish korang ni..malu I tau..haha.. tapi sbb suhu dalam bilik bedah mmg kena rendah, supaya hidupan seperti kuman dan bakteria tak sempat nak bernafas sekalipun..aha

p/s: posting aku skrg macam berjodoh sungguh dgn apa yg aku alami skrg ni. posting bius and A&E; haritu admit a&e lepas eksiden dan kena inject bius masa dahi kena jahit. posting radio; tadi pagi baru lepas gi x-ray lutut sebab bengkak tak baik2 padahal dah 2minggu berlalu. yeah maybe this is what we call as medical student syndrome! suka betul fikir yg bukan-bukan padahal soft tissue injury je.

Dalam minggu ni juga aku bakal sibuk membuat persediaan untuk perlawanan bola tampar karnival sukan UniKL yang bakal berlangsung di UniKL MSI, kedah bermula Isnin depan. ceh gaya cakap macam legend je padahal..haha. tapi cuak nih..harapnya dapat la bawa pulang medal tahun ni..amin :)

untuk lain-lain update :
  • keretaku, JNG bakal terlantar di ward untuk tempoh 2bulan ni
  • aku kembali single and not available for the time being. Please give me some space and time or I should just focus on my study first. Dear ex, thanks a lot for the memories.. aku percaya, kalau kita memang berjodoh, ada la. tapi kalau takde pun tak mengapa la.
  • final exam lagi 3bulan tapi apa pun tak ready ni. target aku tuk kali ni ialah tak nak study last minit.
  • tak sabar nak berhujung minggu dengan family di Cameroon weekend ni. miss them so much!
  • kurang setahun je lagi aku stay kat Ipoh ni. harapnya dapat gunakan waktu yang ada semanfaat yg mungkin disini, bersama insan2 terhebat mencipta kenangan terindah bersama..insyaAllah.


last but not least, aku ada quote best tuk dikongsikan bersama;

what doesn't kill you makes you stronger!







No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...