Friday, June 22, 2012

Tanda dia suka. Tanda dia tidak suka.

"Dia suka aku ke tak nih?"

______________________

Hye aweks cun semuanya. Sihat ke? Alhamdulillah, gembira beta mendengarnya. Untuk entri kali ni, segmen cinta datang lagi. Maaf sebab lama ku tak post pasal cinta kat blog ni. Saja nak try test skill aku menulis topik ini buat kali kedua selepas topik ini [cara nak tahu perempuan sukakan lelaki] berjaya mendapat hits tertinggi untuk minggu ini.

______________________

Aku yakin, ramai wanita di luar sana yang selalu tertanya-tanyakan soalan seperti di atas kat diri sendiri mahupun di hadapan cermin solek milik masing-masing, kan? Ataupun jika ikut zaman sekarang [zaman FB dan Twitter] soalan tu pasti kerap ditanya sewaktu kita memandang screen laptop or handphone, time tengah online FB & Twitter. Ala jangan segan lah nak ngaku..hehe

Iye, aku tahu. Soalan tu sangat-sangat susah nak jawab. Kadang-kadang tu, boleh jadi soalan SPM pun lagi senang nak jawab. Boleh jadi juga, ianya tidak ada jawapan yang spesifik langsung. Biasalah, bab hati dan perasaan ni memang payah untuk difahami. 

Sebab tu lecturer aku pernah cakap; majoriti pesakit yg datang ke hospital mengadu sakit kecuali sakit hati [eh ada kaitan ka?]

Tapi jangan risau. Meh sini aku nak kongsi sikit jawapan yang aku dapat selepas baca article ni ;



Jawapan yang diberikan ialah;

1. 'if a guy likes you, then he is going to be around you. It doesn't matter if he is not talking directly to you or even blatantly ignoring you. Even if he is making fun of you, picking fights or punching you in the arm and then running away. If he is interested in you, he will find reasons to be close to you.'

Belle: hmph, betul lah tu rasanya. Malah, benda ni pernah berlaku kat kawan aku masa zaman sekolah dulu. Hari-hari kena ejek dengan dak laki tu tapi last-last diorang kapel. Memang tak sangka lah kan. Mungkin itu lah yang dikatakan jangan benci sangat, takut lama-lama nanti tukar jadi sayang =)

So aku rasa, point ni just nak bagitahu kat korang supaya alert sikit kat lelaki-lelaki yang suka usik korang or ejek korang. Mana lah tahu itu jodoh korang ke.. lalala.

2. 'if he is not around you more times than not, he probably doesn't have any feelings for youJust as we have trouble telling someone we do like them, we have the same trouble telling someone we don't. So, instead, we avoid you. I think that we just have trouble saying what we truly feel, or that we are hoping that if we are around you long enough you will start to understand our language, tell us you like us, and then invite us out to dinner (and if you paid too that would be absolutely super).'

Belle: Yeah, lelaki ni memang pelik. Macam suka tapi sebenarnya tak pun. Kan senang cakap je terus terang. Ni tak, suka biarkan perempuan fikir perkara yang bukan-bukan. Dan satu perkara lagi, aku terpaksa setuju yang kalau lelaki memang tak suka, dia memang akan cuba avoid perempuan tu. Kita ni je yang degil, denial dan still nak letak harapan setinggi Bukit Larut..padahal..huhu. [perempuan suka berfikir?]

Lelaki memang pengecut. Maaf cakap, tapi aku rasa diorang ni memang tak berani cakap dia tak suka kita depan-depan. Diorang lebih rela sepi tiba-tiba dan biarkan je hubungan tu berlalu macam tu je. So, kita yang perempuan ni, lebih baik berhenti je lah berharap. Cari je lah yang lain =)


'Whatever the case may be, the best sign to look for to see if he is interested in you, is if, no matter what foolishness he is doing, he is doing it around you.'

Good Luck!

2 comments:

Unknown said...

tapi kaan,macamana klau dia tiba2 unfriend kita kt fb???knp tu ye??huhuhu

syanabel said...

huhu, something wrong dengan that guy. either dia dipaksa ataupun terpaksa sebab dia nak move on.

good luck =)

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...