Tuesday, April 12, 2011

baru first day dah kena

Semalam (Isnin) merupakan hari pertama posting di Hospital Ipoh. Group aku ditugaskan menjaga bahagian PICU, NICU & 6C. Dan hari pertama juga, aku perlu present case dengan Dr H. Ingat lagi ke dengan Dr H?? hehe bagus2. Kalau tak tau, refer sini.. or balik baco

Malas mahu cakap pasal presentation aku because, as always la.. not very good cuma baik sedikit dari sebelumnya. Nak dipendekkan cerita, kelas yang macam tegang je bertukar jadi lawak dengan telatah2 Dr H yang boleh aku katakan annoying but funny.

Can you imagine, tengah aku syok2 pi cerita kat dia, eh guna beliau lah, hormat sikit kan.. haa tengah syok2 tu cerita pasal sejarah pesakit , tiba-tiba beliau boleh henjut2 badan ngan kaki ea. Boleh bayang tak nih? Aku tak sure kenapa, tapi dia cam nak bagi isyarat suh rush la.. lunch hour dah sampai, "nanti ada orang kelaparan menunggu saya.." katanya lah.. Aku tak tahan, aku pi gelak je ar depan die..ops sori doc because you are so funny..haha

And then, abes je kelas, aku saje je pi cite kat kawan aku (group lagi satu) yg aku dpt no 4 men bowling malam semalam. Tiba-tiba diorang cakap yang, 

" ko tahu Belle, Dr H cakap kat group kitorang..tahu lah pi maen bowling tuk karnival sukan RCMP. Dah la main tak ajak saya."
aku pun balas " hah yeke?? aik mane die tahu ni?? aiyakkk. setahu aku, aku tak update status or upload gambar pun kot!!!!!"
" ade la..ko update status..ni sume ko punyer pasal la ktrg kena tau"
"iye memang ade, tapi kat twitter je. bukan facebook. takkan dia ada twitter gak kot..ish ko nih"
"entah la..haha"

so, sape boleh jawab. macam mana Dr boleh tahu ktrg main boling malam semalam. Misteri nih. Or mungkin kebetulan kot dia teka tu betul..hmmm

geng My Team !
p/s : fikir masak-masak sebelum menge-add lecturer anda as friend di Facebook =)

8 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Dr. H memang banyak kabel kabel.. Dia tau segalanya.. Haha.. Dia memang lawak, suka sangat kelas dia dulu.. ;)

syanabel said...

adoi ye ker?? kene lebih hati2 ar pasni..heheh
Kelas dengan dia memang tak bosan la, cuma penat berdiri je. Tapi Dr boleh diri lama, takkan kita tak boleh kot

Akak, camne result akak?

Unknown said...

haha...lawak bel,kantoi lak 2..congratz

Unknown said...

hahah. so funny ;p

Dda Ly said...

hihi sbb tu laa akak tak add pon boss kat fb..susah nnt..:P

meh ke rumah..
~pray for mawaddah~
keep in touch ye..♥♥♥

syanabel said...

@ ainaa : thanks..how's Taiping??

syanabel said...

@ezan..kitorang mmg takde kerja len la kalau kelas ngan die..gelak je..hehe

syanabel said...

@kaka Dda : ok2..nanti saya dah kerja tak mau add bos saye..hehe

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...