Tuesday, April 12, 2011

kisah suami ku yang curang

Sedang aku berjalan seiringan bersama seorang jejaka yang baru aku kenali pada 2Jam yang lepas, langkah ku terhenti tatkala aku terlihat suami ku sedang duduk berdua bersama seorang wanita yang tidak aku kenali.

Aku pantas menegur suami ku, "Hye orang tua, what are you doing here?"

Suami ku membalas, "Hye budak kecik! What are you doing here?"

"I tanya, you buat apa kat sini?" aku bertanya lagi. Mana tahu dia kurang dengar masa tu.

"Oh, I tengah bincang pasal bisnes."

Aku menjeling ke arah wanita yang sedari aku dari tadi hanya menundukkan pandangan. Aku lantas bertanya kepadanya. "Are you okay?"

"....."

"Sayang, this is Zati. And Zati this is my beloved wife, Amani. Sayang, dia ada masalah dengan suami dia, jadi I cuba nak bantu apa yang I boleh bantu." suami ku membuat helah 'baik punye'

"oh macam tu. So can I call you Puan Zati?"

dia mengangguk.

"Puan Zati, I nak pinjam suami I kejap boleh. I rasa you boleh pinjam bahu suami orang lain (sambil jari menuding ke sekeliling) dan you akan rasa lega lepas tu. I pinjam suami I sekejap aje boleh??"

dia mengangguk lagi. Masih menundukkan kepala.

Di satu sudut yang lain, aku dan suamiku berbicara sambil disaksikan oleh jejaka yang datang bersama ku tadi.

"You are having affair with her..am I right??!"

"No sayang. Listen to me please. She just a friend. We just drink together. That's it! Nothing!"

"Ok, I believe you. Now I nak mintak maaf kat die sebab I kata yang bukan-bukan pasal pinjam bahu suami orang la..whatever. You tunggu sini kejap.. ok?"

Aku meluru ke arah 'dia' sambil suami ku memandang pelik ke arah seorang 'jejaka'.

"Puan Zati, my husband do tell me everything. Everything! Are you in love with my husband?"

Dia mengangguk! Dia mengangguk! Dia mengangguk!

Air mata mula bergenang..

sebelum aku berlalu pergi aku sempat bertanya, "Oh ok. I'm just curious. How many time did you sleep with my husband?"

dia menunjukkan LAPAN jari. LAPAN jari.

Betapa remuk nya hati seorang isteri pada waktu itu hanya tuhan yang tahu. Ya Allah kuatkanlah hati ini. Berikanlah aku kekuatan Ya Allah..air mata ku mengalir laju..tidak ku sangka suami yang ku sanjung selama ini telah berlaku curang. Apa salah ku Ya Allah..

Aku berlalu meninggalkan suamiku dan pergi ke arah jejaka yang sudah lama menunggu ku sejak dari tadi.

cerita pun tamat..terima kasih!

Belle' : Geram sangat dengan pasangan yang berlaku curang ni

cerita ini dipetik daripada scene dalam sebuah filem. 
Teka lah filem apa kalau korang bijak..hehe


5 comments:

Unknown said...

haha,..best2x!! aku suke cerita nie,..ni mesti cerita shin chan kan?? hehe,..

syanabel said...

bukan lah..takpe2 boleh cuba teka lagi..haha

BiniKuceng said...

akak tak ingatla nabila.. tapi si syaripah amani ngan adlin aman ramli blakon tu... ala ala sambungan crita sepek kan?
really like that part! sebbaik tengok ngan abang zairin, so tak payah besusah payah akak nak crita benda benda sensasi kat dia!

syanabel said...

@along: hehe betul2..filem GUBRA. minggu lepas balik kg baru je tengok ulangan cerita ni kat ASTRO..mmg bergaya ar amani..hehe

amazedaya said...

syapiq!!!
ni dayah tomey...
amazedaya.blogspot.com...
follow me dear...-p

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...