Thursday, June 10, 2010

Bola itu ball

FIFA?? is stands for Fédération Internationale de Football Association (from wikipedia). FIFA ye bukannya Afifah or what so ever..heheh. To be honest, aku bukanlah peminat setia or DIE HARD FAN bolasepak, cuma sekadar menghormati bulan JUN ini sempena FIFA WORLD CUP 2010..hehe. Jadi agak 'sunat muakad' la untuk aku menulis entri tentang BOLA BOLA BOLA!! Oh pemberitahuan ye, sebelum membuat entri ini, aku perlu study serba sedikit tentang FIFA, baru sedar yang agak cetek pengetahuan ku rupanya tentang FIFA ini..hoho


FIFA diadakan EMPAT (4) tahun sekali!! wajib tahu  okay..



Piala yang menjadi rebutan negara-negara yang menyertai FIFA World Cup



Negara Tuan Rumah untuk Tahun 2010..SOUTH AFRIKA!!




Negara-negara yang bertanding...Harap-harap Malaysia nye FLAG ada kat situ lah for the next 20 Years okay, maybe tak mustahil..aminnn!! Gud Luck Aidil Zaquan (heh tak masal)

Nak dijadikan cerita, antara pemain bola handalan yang mula-mula kenal aku, eh bukan yang mula-mula aku kenal adalah RONALDO....tapi sekarang dah upgrade sikit lah..kenal Ronaldinho dan David Beckham..heheh (sapa je tak kenal mereka ini..aiyooyo)

Walaupun aku kurang teruja mengikuti FIFA World Cup, aku lebih teruja menyaksikan gelagat orang yang menonton bola...aksi mereka lebih menarik..fever lah, makan bola, tido bola, mandi bola (erk ada ke nih?)..dan ada satu fakta yang aku memang tidak boleh menafikan sama sekali....menonton bola itu sangat interesting..of coz bila GOL berjaya dijaringkan...yeahh!! zas layann...

SELAMAT MENONTON BOLA..enjoy okay

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...