Sunday, June 12, 2011

menyampah sebenarnya, tapi aku kena juga mengaku 'binatang' ni comel


orang kata
orang kata okay, bukan aku kata
siapa yang suka kucing
dia ni penyayang orangnya
betul ke?

aku tak suka kucing 
tapi nama aku syafiqah
which is dalam bahasa Arabic
'SYAFIQAH' bermaksud penyayang

syafiqah = tak suka kucing
suka kucing = penyayang
syafiqah = penyayang

so, ada dua kesimpulan daripada persamaan matematik diatas 

syafiqah = tak suka kucing
syafiqah = penyayang

::::
::::
.....................
.............
......
.

tak suka kucing = penyayang

atau senang cakap...
tak semestinya tak suka kucing itu tak penyayang

&

suka kucing = penyayang
syafiqah = penyayang


::::
::::
.....................
.............
......
.

syafiqah = suka kucing

atau senang cakap..
Syafiqah perlu suka kucing untuk menjadi seorang yang penyayang


2 comments:

Jo Qusary said...

Tak semestinya... eh, mungkin jugak... aku pun tak suka kucing... err, tapi aku pun bukan seorg yg penyayang, lalala....

Mahfuzah said...

hurm.. rugi pd sape yg xsuke kucing... =P

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...