Thursday, June 30, 2011

Entri sekilas lalu dan pandang

  • selamat menyambut Hari Israk Mikraj. Semoga kita boleh berubah menjadi orang yang lebih baik
  • tadi pagi, aku mendengar ceramah di YouTube. Tertarik untuk menonton sempena Hari Israk Mikraj. Tambah pula ianya dikongsi oleh tweet seorang teman
  • "Jangan kita suka cerita hal orang. Walaupun benda tu betul, tapi jika orang tu tak suka, kita dah dikira mengumpat. Sia-sia je, kita dapat dosa, orang tu dapat pahala."

  • Sedang aku sroll down Home wall di FB ku, aku terpandang mutiara kata yang best.
  • Jika mahu mendapatkan yg soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, ttpi berusahalah menJADI yg solehah. Jika inginkan yang solehah, jgnlah cerewet menCARI yg solehah, ttpi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yg solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yg soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sbhgn drpd proses untuk MENJADI, bukan MENCARI.
  • Best kan Bro?? hehe. A credit given to Cikgu Fadzli Yassin

  • Kelas hari ni tak sampai satu jam pun. Sekejap sangat. Tapi banyak benda baru yang aku belajar. Osteoporosis!
  • antaranya, "sila amalkan peminuman susu dari sekarang, terutamanya jika anda perempuan dan berumur 25 tahun ke atas bagi mengelak tulang anda reput dengan pantas..hehe"

  • aku dapat tahu, ada teman sekuliah ku dah pun bertunang tapi tak tahu la siapa. Lagi pun, baru bertunang, tak elok kecoh2, kalau kahwin baru boleh kecoh. Hmm.. walau siapa pun anda, tahniah khas dari ku. Semoga bahagia selalu =)

  • Tahniah buat team Malaysia kerana berjaya mengalahkan Taiwan 2-1 dalam perlawanan kelayakan Olimpik. {aku memang baru tahu yang sekarang ni tgh demam bola..huhu} Aku sempat tengok tadi kat TV1. Malaysia memang dah makin hebat bermain. Tahniah tahniah!

  • Sangat suka lagu baru Alyah! KISAH HATI

2 comments:

ainaa said...

this is best bro!

syanabel said...

thank you Bro. Ko la bagi ilham kat aku suh tulis pasal susu..hehe

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...