Tuesday, June 28, 2011

Tak sangka ada lagi orang baik kat dunia ni

aku pergi ke UO membeli top up
masa tu nak cepat sangat sangat
sampai terlupa nak bawa handphone
dari satu kedai ke satu kedai aku pergi
semata-mata nak dapatkan sekeping top up
akhirnya aku jumpa la kedai top up ni.
tapi kedai tu hanya jual top up yang kena masukkan no kita
entah macam mana la ek..
aku dengan yakinnya menaip pantas no Handphone ku
aku terus kembali cepat-cepat ke kereta
dalam kereta, aku cek handphone

"eh, tak dapat pun kredit yang aku beli tadi."

aku cek balik no Handphone ku
rupa-rupanya aku dah silap bagi no daaa
alamak, macam mana ni? rugi nya RM10..uwaa
seorang membe ku mencadangkan aku supaya..
aku mesej no orang yang aku bagi kat tukang kedai tadi
mana la tahu nasib aku baik kan,
entah entah dia pulang kan balik kredit aku tu

"hye, ada dapat kredit RM 10 tak. Tadi saya nak cepat, tersalah taip no mase beli top up. Tolong sangat-sangat. ni last kredit yang saya ada. Please.."

A mesej sent!
And guess what??
aku dapat balik kredit aku tu
syukur Ya Allah.
Tak sangka ada lagi orang baik kat dunia ni


Moral of the story;
1. Sila lah hafal no handphone dengan baik
2. Orang Malaysia sangat baik kan? Walaupun siapa pun awak, terima kasih banyak-banyak ye orang baik..hehe =))

peace no war!

2 comments:

cucu umie said...

alhamdulilah ad lgi insan yg baik.. betol2..tak semua orng berhati nurani mcm beliau..

syanabel said...

betul tu. memang sangat2 tak sangka la dia nak pulangkan kredit tu =)