Tuesday, July 26, 2011

cerita tentang perempuan yang berani

Selamat petang semua!

Entri ini dicoret setelah mendapat request daripada seorang teman di Twitter.


Dalam entri aku yang sebelum ini, 'Kisah Cinta di Janda Baik', aku ada cerita tentang keberanian seorang gadis. Aku just cerita sikit je la kan sebab risau ianya mengguris hati sesetengah pihak. Tapi, setelah mendapat izin daripada gadis itu, baru lah aku boleh memenuhi permintaan mu wahai teman .. hehe


ehem ehem .. begini ceritanya,

watak-watak - Arman, Shiela & Amy

Tet tet .. (a message received)..

" Amy, sori lah kacau kau. Aku tengah jiwa kacau ni. Tak best gile. Tensionnn..."

" Eh, rileks la Shiela. Kenapa ni? Mesti pasal hal tadi kan?"

" Maybe kot. Aku tak tahu kenapa, aku rasa rimas sangat. Semua benda yang aku buat serba tak kena.."

"Dia still tak approve friend request kau kat FB eh?? Try la sms dia =P "

"Tak mau aku. Makin jiwa kacau aku nanti. Dia online tak tadi?"

"Erk tak perasan pula aku. Ala, sms je la, bukan buat ape pun, tanya kabo je pun..hehe"

"Message dengan kau lagi best la.. Lagipun, aku tak simpan no dia..haha."

"Aku ade. nah amek ni 01234XXX35. Good Luck!"


Pada keesokan harinya....jeng jeng jeng..

"Amy, guess what! Aku rasa dah free gile2 sekarang ni tau. Rasa nak joget atas katil..hehe"

"Amboi sukanye kau! ce cite ce cite.."

"Aku dah sms dia! Ikut amanat kau la.. Sekarang aku rasa dah hilang beban yang aku tanggung selama ni. Rasa free sebab dah tak perlu nak tipu orang lagi."

"apa jadi lepas tu? Erk ko sms HP la kan?"

"aah, dia reply. Dia okay je. Rupanya dia memang tak boleh approve aku. Tapi aku tak kisah pun. Apa sangat la kan kawan kat FB tu..haha."

"haa..see. I told you kan..wah bagus la weyh. Aku tumpang gembira untuk kau."

"thanks sangat kat kau Amy. Kalau tak mesti sampai sekarang aku asyik maki2 dia dalam hati plus orang yang keep on asking pasal aku dengan Arman macam mane. haha"

"hee takde hal lah kawan. Siapa la yang busy body sangat tu kan. Mengalahkan melodi..hehe. Aku doakan kau bertemu jodoh yang lebih baik Shiela."

"hee aku pun doakan tuk kau jugak. Thanks tau.."


Cerita tamat...



eh jap, korang dah tengok filem sekali lagi?? best best. I give 3/5 stars.

7 comments:

Anonymous said...

huhu. Like2. Btw, suka filem Sekali Lagi. give 6 star from 5 star. haha. :)

Anonymous said...

haha. bile bace kali ke-3 baru aku perasan kau guna name watak dlm sekali lagi!
-fyza-

syanabel said...

@Umedia Network : best2! thanks singggah.

@Fyza : Aah.. sebab Shiela pun salah sangka kat Arman kan dalam Filem tu..hehe

qutil said...

why they so complicated??
huhu memang selalu hilang keyakinan diri ke?

syanabel said...

love is always complicated

SyamelaMasnon. said...

Hahah. Terbaik lah belle!

syanabel said...

haha .. hye Mel! =)

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...