Friday, July 29, 2011

DUA REAKSI DAN KOMEN PILIHANKU BILA HARIMAU MALAYA TEWAS DIBAHAM SINGA



[ source di SINI ]

Belle : Adat pertandingan, ada yang kalah dan ada yang menang. Ingat, ini baru permulaan! Sangat kagum dengan 85 000 penyokong Malaysia yang memenuhi stadium Bukit Jalil malam tadi. Majulah Bola Sepak untuk Negara. Tak lupa juga kagum amat kepada para Twitter tegar yang menjadi pengulas secara tak rasmi perlawanan. Meriah meriah!

"kita tak kalah, cuma belum menang -FaraFauzana"

so, apa komen korang pula?

jom layan pantun ni;

ketiadaan NORSHAHRUL & SHAFIQ amat dirasai,
ketangkasan KHAIRUL FAHMI bukan tsndingan SHARBINI,
tiada apa daripada ISMAIL FAROUKI & ABDUL HADI,
mujurlah ada AMIRUL HADI,
SAFEE SALI tetap dipuji,
BADROL BAKTIAR kemana pergi,
masuknya FAKRI menyakitkan hati,
kepincangan pertahanan kerap terjadi,
perjuangan HARIMAU sudah pun mati,
kini SINGA bergembira menari,
K RAJAGOPAL!
APA SUDAH JADI ??
ke mana perginya SHAKIR SHAARI,
begitu juga ASHAARI,
bukan brcakap kerana NEGERI
ini dilihat melalui PRESTASI!!!!!!!!!!!!!!.


sumber : Facebook

4 comments:

adrinaqamarina said...

walaupun pantun tu tak cukup irama tapi sedap je baca. hehe.


fakri oh fakri~

nsar said...

akulah antara 85 000 manusia yg ada kat stadium 2..
pemain Malaysia perlu lebih latihan..
taktikal pon kena lebih diperkemaskan..
pemilihan pemain pon kena dirombak semula..
passing bola smlm ntah ke mana2.. bola lalu dpn mata tgk je, smbil jln2 mcm kat taman bunga.. bkn nk salahkn player, sbb diaorg dh usaha sungguh2, tp bnyk yg perlu diperbaiki..
tp, aku suuuuukkkkkkaaaaa pantun 2..^_^
pape pon Malaysia tanah tumpah darahku, jgn malu nk mengaku sbg rakyat Malaysia, teruskan sokongan pd Sang Harimau..
kekalahan smlm pengajaran utk kemenangan hari esok..

Anonymous said...

All the great teams/nation was once a loser too.. None of the great team won all the match the played. V made a move by losing, which means v r progressing... And hving 85000 supporter at the stadium shows dat v stil support malaysia. Our critics shows our dissappointment. I hope our team will keep working hard.

-Mr Anom-

syanabel said...

@adqinaqamarina : best kan?? hehe

@nsar : setuju dengan anda. Malaysia dah usaha, cuma belum cukup je .. hehe

@Mr anon : sy tau sape anda..hehe. Thanks for drop by your comment =)