Friday, July 1, 2011

scene romantik Korea


Hello, Bong Dal hee


Saya ialah Lee Geon-wook

Ya, apa khabar?


Saya berada di Kangrung sekarang.

Dah sangat lewat, kenapa kamu datang ke Kangrung? Kamu di mana sekarang?


Hospital Dongin.

# Heroin terlalu excited lalu berlari-lari anak keluar dari hospital menuju ke Hero. Sambil itu, sepasang mata sedang memerhati...

Kenapa kamu datang ke sini?


saya ingin jumpa kamu. Kita.. Baik tak kalau kita bergaul?

Bukankah kamu enggan bercinta dengan doktor? Kamu kata itu prinsip kamu. Tapi saya akan mempertimbangkannya lagi.


Kamu cuba fikir dulu. Kena fikir dengan teliti. Boleh tak kita cari tempat untuk bersembang? Tak kira apa pun, saya dah pandu 3jam dari Seoul ke sini.

Saya tak boleh pergi jauh sebab saya on call hari ni.

# di satu sudut dalam hospital

Kamu marah?

Kenapa saya nak marah?


Kamu sepatutnya marah. Kamu beritahu saya dengan berani, tapi saya pula menolak permintaan kamu. Hubungan saya dengan Dr Jo sangat baik selama ini. Kali pertama kami jumpa semasa belajar ilmu kepakaran tahun pertama. Cinta pandang pertama juga lah. Saya tak dapat lupakan dia, saya cuba memikat dia dan akhirnya saya berjaya. Lepas dua bulan dia mengandung anak saya dan kami pun berkahwin. Dr Jo merupakan kawan saya, perempuan saya dan isteri saya. Saya sangat cintai dia. Sehingga tahun lepas dalam 7 tahun kami bersama, saya dapat tahu kebenaran. Saya benci dia sampai nak gila. Sebab tu saya macam ni. Dalam keadaan macam ni, mana lah boleh saya bercinta dengan orang lain. Tapi tak tahu kenapa saya selalu rindui kamu, terfikir akan kamu. Dapatkah kamu terima keadaan saya yang macam ni, Dr Bong Dal Hee??

# Heroin tu bermonolog selepas hero tu blah.."Kenapa begitu jujur dengan saya? saya tak tanya pun..."

Cuba korang try teka, apa jadi seterusnya?

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...