Sunday, January 16, 2011

Lagi-lagi cerita pasal ENCIK ILHAM !

Hampir seratus helai entri juga lah yang aku hasilkan, sepi tanpa ditemani Encik Ilham. Mana dia pergi? Aku pun tak tahu. Kali terakhir kami jumpa adalah pada bulan 9 yang lalu. Hampir 4 bulan gak tu. So, berminat nak tahu ke mana beliau menghilang? jom cekidaud cerita di bawah ni.. hehe

~~~~~~~

"Opocot mak kau! Tak boleh ke lain kali kan, kalau jalan tu tengok depan???!"

"Maaf, saya betul-betul tak sengaja. Eh awak? Lama tak jumpa. Apa khabar?"

"Maaf diberi. Er khabar baik. Awak ni sape? Boleh saya tahu?"

"Em tak kenal ke? err takpelah. Mungkin saya silap orang agaknya. By the way. Maafkan saya ok.. Silap saya. Awak tak apa-apa?"

Encemnyeee... "er awak cakap apa tadi??" si gadis terpesona..

"saya tanya, nak ikut saya minum petang?"

"em ok," jawab si gadis

mereka pun berbual, berborak, berkenalan dan yang pasti .. biasalah. Bila dah berjumpa kali pertama, pasti akan menyusul pertemuan yang seterusnya lalu terbinalah sesuatu (perasaan)..ngee.. Tapi malangnya, si wanita sudah pun berpunya. Hancur lebur lah harapan si jejaka. Namun, mereka tetap berkawan macam biasa.

"Awak, saya tak pernah tengok pakwe awak. Dia macam saya tak?"

"Em, ada lah sikit-sikit. Awak, saya nak cakap sesuatu boleh?"

"Apakah?" Jejaka bertanya. 

"Kita jangan jumpa lagi lepas ni, boleh?" si gadis berkata dalam keterpaksaan

"Tapi kenapa?"

"Pakwe saya dah balik dan saya takut masalah akan timbul nanti."

"Takpe lah awak, saya faham. Ok. Jom kita raikan pertemuan terakhir kita ni.."


"Aku sayangkan kau...tapi.." si gadis berkata dalam hatinya

"I love You.." luah si Jejaka namun sekadar mampu tersekat di halkum.


.......

2 hari kemudian; wanita dan jejaka sudah tidak berhubung lagi. Walaupun hanya 2 hari, rindu antara mereka tuhan sahaja yang tahu. Ah kejamnya takdir. namun sesuatu yang menarik berlaku.. 


jeng jeng jeng

Tatkala, si gadis bakal diijabkabulkan dengan kekasihnya. Alangkah terkejutnya si gadis apabila mendapati bakal suaminya sebenarnya adalah si Jejaka yang sama yang memang sudah lama dirinduinya. Bahagianya si gadis saat itu..aahhh

TamaT

Belle' : mesti korang pelik, kenapa la tiba-tiba Jejaka tu pulak yang kahwin dengan si Gadis. Haa sebabnya adalah, Jejaka tu terpaksa buat pembedahan plastik di luar negara. Sebab tu si Gadis tak dapat cam. Jejaka saja je nak buat surprise buat si Gadis. 


Ada ala-ala cerita The Tourist tak??? Jangan marah~

****************************

Ok sekian sahaja repekan Belle' sebentar tadi. Berbalik pada kisah aku dan ENCIK ILHAM, beliau kini telah kembali. yeah! Tapi kejap je kitorang dapat jumpa. Sekarang, dia dah balik dah pun. Tapi dia sempat berpesan;



"WHAT EACH KISS MEANS"

- Kiss on the Forehead: We're cute together .
- Kiss on the Cheek: We're friends.
- Kiss on the Hand: I adore you.
- Kiss on the Neck: I want you, now.
- Kiss on the Shoulder: Your perfect.
- Kiss on the Lips: I LOVE YOU...
____________________________________________________
WHAT EACH GESTURE MEANS:
- Holding Hands: We definitely like each other.
- Holding you tight pressed against each other: I want you.
- Looking into each other's Eyes: I like you, for who you are.
- Playing with Hair: Let's fool around.
- Arms around the Waist: I like you too much to let go.
- Laughing while Kissing: I am completely comfortable with you.
____________________________________________________
ADVICE:
- If you were thinking about someone while reading this, you're definitely in Love.
____________________________________________________
REQUIREMENTS:
- Add this to ur favorites after reading!! Or you will have a bad year of Relationships.
____________________________________________________
IF YOU (LIKE), (LOVE), OR (MISS) SOMEONE RIGHT NOW:
- and can't get them out of your head.
- then add this to ur favorites within One Minute and Whoever you are missing
will surprise you. 


so Good Night guys.. see yaa!

No comments: