Wednesday, May 4, 2011

Jemput baca 5 entri ku di GB

Selamat malam semua!

Tadi, sewaktu aku merayau-rayau di Geng Blogger, aku terlihat akan sesuatu
jom lihat sama-sama


makanya, dengan segala hormatnya, ku ingin menjemput kalian semua membaca entri-entri di atas
[ bagi yang belum membaca je la tapi. Kalau sudah baca tapi nak baca lagi, dialu-alukan sangat ]






BELLE' : Sesetengah entri yg popular di ruangan gadget sebelah kanan ni -->
tak mendapat view yang tinggi kat GB. Sesetengah entri yang mendapat viewer tinggi di GB mungkin disebabkan aku menggunakan khidmat SHARE di Facebook & twitter menerusi link GB. 

Menarik bukan?

Dan, kalau korang nak tahu satu tips untuk share link GB di FB dan twitter dengan pantas, jom aku tolong ajar kejap;
  • lepas dah siap post entri di blog, sila ping terus ke GB [gengblogger]
  • lepas tu, klik 'share di twitter' dan 
  • jangan lupa tambah #fb / #FB di akhir link tersebut.
  • pastu klik POST!
  • dan secara automatik, link post korang akan jadi status terbaru FB & Twitter U olz!
Mudah bukan.. sepantas kilat. dengan sekali share shj, your Facebook's & twitter's friend can view entri korang yang terbaru tu.. =) Jimat time beb!


cuba try test 
tekan button tengah-tengah
 scroll mouse korang  [yang sedang dipegang kini]  
pada link-link berwarna di atas
 dan cuba lihat apa hasilnya ?
ajaib bukan.. hehe

No comments:

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...