Friday, February 18, 2011

Liow: Housemen not up to mark will be booted out

Maaf jika entri ni bersifat kenegaraan sekejap .. muahaha ..

Korang ada baca berita pasal Doktor tak cekap ? Isk, aku bukan boleh dengar pasal benda ni. Telinga ni panas jek. Tak habis-habis lagi ke isu ni? Dah lapuk kot tapi orang still nak bangkit kan. Dan terbaru, isu ni dikaitkan dengan doktor pelatih lulusan luar negara yang pulang ke Malaysia tapi kerja macam .. uh baca sendiri lah ..

Bagi aku, tak payah nak salah kan Universiti Luar Negara tu. Mereka tak bersalah. Yang patut disalahkan adalah pelajar kita sendiri. Bak kata orang, 'benih yang baik kalau campak kat mana-mana pun, tumbuh gak'. Serupa cam kita gak. Belajar lah kat mana-mana pun, sama aja lah. Beza nya, diri kita. Again! Diri kita. Fuh marah betul aku ni. Tarik nafas jap ~

Cukuplah, jangan sebab nila setitik .. rosak susu sebelanga. Pagi tadi, aku dapat berita .. 

KUALA LUMPUR: Housemen have two years to prove their capabilities as doctors or they will be booted out of the healthcare system, said Health Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai.“The Medical Qualifying Board will assess the housemen and if they do not show adequate clinical abilities and skills during the two years, their service will be terminated as provided under the Medical Act 1971,” he said. > source

Huh, scary biskut marry kot!

Kesimpulannya .. sila belajar Belle!

2 comments:

Anonymous said...

agak scary gak lar, but well, i hope none of us will hv any this kind of problem in future.

-Mr Anon-

nurul_diya m. nor al-haj said...

chay0k kak p-qa..=)