Monday, December 6, 2010

Atuk Busu dalam kenangan

Dia pergi tanpa kuduga
takde plak dengar dia sakit tenat ke sebelum ni
mungkin kami yang tak peka dengan kesihatan dia
hampir sepuluh tahun
kami tak tinggal dengan dia
dia tinggal sorang
jumpa dia pun time raya je
kebetulan
minggu ni aku balik
dan aku sekeluarga tiba-tiba dapat berita
yang
dia sesak nafas dan tak boleh bangun dah
mula-mula hantar ke klinik je
tapi keadaan dia teruk
terpaksa panggil ambulans
aku teman dia sepanjang perjalanan ke hospital
aku sempat cakap ngan dia dalam ambulans
"Tuk Busu kenal Nabila?"
terngiang-ngiang dia kata : "Dah makan?"
sesampai di hospital, hampir 3 jam dia dalam Emergency Room
malangnya Doktor bagitahu
keadaan dia sangat tenat, koma, tak boleh nak buat pape
late stage Severe COAD
Ah, aku loser
aku tak dapat bantu pape
namun 
ajal maut sume ketentuan Allah
aku redha
hanya doa yang mampu ku hulurkan
semoga rohnya dicucuri rahmat Illahi

~ Al-Fatihah ~

Belle : Atuk busu, nape atuk tak bagitahu atuk sakit. Cepatnya Atuk tinggalkan kitorang. Atuk kejam. Atuk, maafkan kami kalau kami ada buat silap. Ingat lah yang, kami pasti akan merindui atuk Busu....(T_T)

1 comment:

baincardin said...

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432! ^_^

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...