Friday, December 31, 2010

Entri penutup Year 2010. Maaf jika panjang sangat

  • Salam.
  • Selamat bercuti ! Apa pelan korang sepanjang hari ni? Bagi student JPA MARA cam aku ni, tak leh la enjoy lagi sebab 'elaun' belum masuk lagi. sedih sedih. 
  • berbalik pada tajuk utama. Sempena hari terakhir tahun 2010 jom kita dengar serba sedikit cerita tentang blog Azali's Daughter sepanjang setahun 'ia' bersiaran langsung...
1. Sejarah ?


Gambar, merupakan entri sulung blog Azali's Daughter (selepas ini akan disebut Blog AD). Sebenarnya, aku dah start berblog sejak Dec 2008 lagi. Tapi atas sebab tertentu, entri dulu2 tu terpaksa aku delete dan aku start balik dengan entri yang baru. So officially, Blog AD bermula pada tahun 2010 ! Pada awalnya, tujuan berblog hanyalah suka-suka je. Lama kelamaan berubah jadi serius pula. Mungkin sebab, blog dah jadi trend zaman skang ni. So, sebagai seorang blogger, aku join Nuffnang, menambah following dan follower, ping blog di Gengblogger dan melakukan acara blogwalking. Ah pendek kata menulis blog dan membaca blog dah pun menjadi aktiviti harian aku selain bekerja belajar.

Dah percaya dah?

2. Entri Pertama?


Wah, dulu-dulu menulis ikut perasaan. Apa yang terlintas di fikiran, aku tulis je. Then aku sedar yang blog ni bosan kot kalau asyik tulis diari seharian kita je. Baik aku jadikan blog AD ni sebagai sumber ilmu. Aku dapat pahala free-free je. Tak kisah la ilmu agama ataupun ilmu lain. Janji berguna. Ye tak? Jangan bukan Ilmu sesat sudah..muahaha. Sebagai hasilnya, aku kurangkan bagitau perihal aku pergi mana, buat apa, makan apa hari ni (aku bukan nya Artis).. aku lebih tertumpu pada isu semasa dan berkongsi pendapat & pengalaman especially sekarang aku dah masuk clinical year. Tentu banyak karenah dan ragam yang aku jumpa. Tak lupa juga, lately aku rajin join segmen dan jawab tag. Best gak la. Ape ape pun, setahun sebagai blogger, ianya suatu pengalaman yang tak dapat aku lupakan. Terlalu banyak pahit dan manisnyeee. Seyes.

3. How many Followers?


Terima kasih pada yang sudi meng-follow blog AD. Tanpa korang, siapa lah kami. La ni, tengah tunggu siapa la yang bertuah akan jadi follower Blog AD yang ke 150. Mungkin boleh dapat hadiah tahun baru dari penulis blog AD..hehe.

4. Entri yang paling banyak viewer sepanjang 2010?
untuk baca entri dulu-dulu, korang boleh juga view kat sidebar. Kat bahagian label dan archive okay?

5. Statistik ?

Alhamdulillah tangga menurun menaik.

6. Archive ?

Untuk tahun 2011 aku mungkin perlu lebih konsisten setiap bulan. Sekurang-kurangnya 4 entri sebulan. Sebanyak-banyaknya 30 entri sebulan. Amacam?

7. Search Engines?



8. Referring sites?

Thanks to them..


9. Harapan untuk tahun 2011. Moga lebih maju dan maju lah.. muahaha. InsyaAllah akan terus menulis selagi mampu. Segala komen  & kritikan amatlah dialu-alukan. Terima kasih pada yang sudi membaca dan singgah ke mahligai indah teratak buruk ini. Seposen Berbillion2 penghargaan aku ucapkan. Hidup 1 Harimau Malaya (tiba-tiba) (^_^")Y .. 


Last but not least ! Happy New Year 2011 ku ucapkan kepada kalian pembaca dihormati. Semoga tahun 2011 lebih best daripada tahun-tahun yang sebelumnya.


See you next year 2011..yeah ~

Belle' : Elaun MARA baru masuk.. enjoy la pasni ape lagi.. ayuhhh..hehe 
(syukur Ya Allah)

1 comment:

Unknown said...

belle!! ada jual x baju kt dlm entry ko 2,..nk2,..size xl satu ye,..nt aku bank in duit,.hihi

Kisah Tuan Rumah dan Kawan Lama

 Salam. Pagi tadi aku terbaca tweet ni, dia seorang suami yang ingin bercerita tentang isterinya yang sangat teruja setelah mendapat jemputa...